کد خبر: ۸۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال آبی ۱۴۰۱

رئیس اداره کل پیش‌بینی و تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی استان قم از کاهش بارندگی‌های در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال آبی ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

محمود رئوفی فرد عنوان کرد: بر اساس آمار‌هایی که از ایستگاه‌های هواشناسی به دست آمده است فقط ایستگاه‌های جمکران، خورآباد و وسف نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داشتند و سایر ایستگاه‌ها کاهش بارندگی را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سال آبی از ابتدای مهر آغاز می‌شود، بیان کرد: از ابتدای سال آبی در ایستگاه شکوهیه ۵۳.۸ میلی متر بارش داشتیم که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱.۴ میلی متر بوده است؛ یعنی در این ایستگاه ۷۷.۶ میلی متر کاهش بارندگی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه سلفچگان نسبت به سال گذشته ۵۱.۲ میلی متر کاهش داشته است، ادامه داد: ایستگاه سلفچگان در سال ۱۴۰۱، ۹۱.۱ میلی متر بارش داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته بارش ۱۴۲.۳ میلی متری را ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه کوه سفید ۴۸.۶ میلی متر بارش ثبت کرده در حالی که میزان بارش آن در سال گذشته ۹۲.۶ میلی متر بوده است، اظهار کرد: در ایستگاه کهک نیز بارش‌ها از ۱۱۱.۸ میلی متر به ۷۸.۲ میلی متر رسیده است که نشان از کاهش ۳۳.۶ میلی‌متری دارد.

رئیس اداره کل پیش‌بینی و تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی استان قم با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها برای بهمن بوده است، گفت: بیشترین میزان بارش‌ها در سال آبی ۱۴۰۱ برای ایستگاه کهندان با ۱۴۵ میلی متر بوده است که این ایستگاه نیز ۱۰۹.۴ میلی متر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: اگر چه در سال ۱۴۰۱ ا کاهش بارش‌ها مواجه بودیم، اما آمار‌های ماهانه نشان می‌دهد که میانگین دما در سال جاری حدود یک تا ۱.۵ درجه کاهش داشته است.

رئوفی فرد در رابطه با سال ۱۴۰۲ بیان کرد: پیش بینی‌های فصلی نشان می‌دهد در پاییز سال آینده بارندگی‌های مساعدتری داریم و سایر فصل‌ها نیز بارش‌های نرمالی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین