کد خبر: ۸۳۱۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
د جریان پیام به کنگره آمریکا درباره تحولات سوریه

بایدن: گروه‌های وابسته به سپاه را در سوریه هدف قرار دادیم

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نمایندگان کنگره این کشور را در جریان حملات صورت گرفته در سوریه قرار داد.
بایدن: گروه‌های وابسته به سپاه را در سوریه هدف قرار دادیم
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن به نمایندگان کنگره گفت: «در ۲۳ مارس، نیرو‌های ما در پاسخ به مجموعه‌ای از حملات و تهدیدها، حملاتی را علیه تأسیسات شبه نظامیان در شرق سوریه انجام دادند.»

به گزارش الجزیره، بایدن در پیام خود به کنگره آمریکا مدعی شد: «حملات دقیق در سوریه علیه تأسیسات مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران صورت گرفت.»

بایدن مدعی شده است که حملات نیرو‌های آمریکایی در سوریه مطابق با قوانین بین المللی و با توجه به استفاده از حق ذاتی دفاع از خود انجام شد.

جو بایدن همچنین مدعی شد که ایالات متحده آماده انجام اقدامات بیشتر در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر است.

ارتش آمریکا اعلام کرد شش سرباز و یک پیمانکار مجروح در حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه برای مداوا به عراق منتقل شدند.

«ابیگیل هموک»، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به شبکه تلویزیونی عراقی «روداو» گفت که یک سرباز و یک پیمانکار در پایتخت بغداد مداوا شدند و دو سرباز برای مراقبت‌های پزشکی به اربیل در شمال عراق منتقل شدند.

هاموک حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه را به نیرو‌های مورد حمایت ایران منتسب کرد.

همچنین «پت رایدر»، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام کرده بود که حمله‌ای با ده‌ها راکت پایگاه نظامی آمریکا در استان دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد. پس از این حمله نیز، ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا اعلام کرد که این نیرو‌ها حمله‌ای را علیه برخی اهداف در سوریه انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ستاد مذکور اعلام کرد: نیرو‌های ما روز گذشته به یک حمله که باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و مجروح شدن یک پیمانکار دیگر در کنار مجروحیت تعدادی از نظامیان شده بود، واکنش نشان دادند.

ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا مدعی شد که حمله صورت گرفته از سوی این نیروها، تأسیسات وابسته به گروه‌های نزدیک به سپاه را هدف قرار داده است.

این ستاد هم چنین مدعی شد: ما برای تضمین شکست داعش در سوریه باقی می‌مانیم تا امنیت و ثبات به کل منطقه بازگردد. گفته می‌شود که حملات اخیر آمریکایی‌ها به دیرالزور در قالب ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش، تلافی جویانه بوده است. پس از این حملات، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ا رتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست. وی دراین‌باره گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران و درگیری نظامی نیست، اما برای دفاع از نیرو‌ها و تأسیساتمان آنچه را باید انجام می‌دهیم. ایران نیز نباید از حمله به منافع آمریکا حمایت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
15
9
بزنید هیچ ربطی به سپاه‌ ندارد قاطعانه رد میکنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین