کد خبر: ۸۳۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد افزایش یافت

بانک مرکزی: تورم اسفند ۱۴۰۱ به ۴۶.۵ درصد رسید

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۱ به معادل ۴۶.۵ درصد رسید.
بانک مرکزی:  تورم اسفند ۱۴۰۱ به ۴۶.۵ درصد رسید
آفتاب‌‌نیوز :

بانک مرکزی اعلام کرد: خلاصه نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵) در اسفندماه ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اسفندماه ۱۴۰۱ به عدد ۷۹۴.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد افزایش یافت.

به نوشته ایسنا، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ معادل ۴۶.۵ درصد است.

تورم ۱۴۰۲ به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار، در روند افزایشی قرار دارد. کارشناسان در سال جاری سناریو‌های متعددی را پیش روی اسکناس آمریکایی ترسیم می‌کنند و تمام این پیش‌بینی‌ها نیز به مذاکرات برجام گره خورده است.

مرکز آمار ایران در گزارش‌های تورم ماهانه سال ۱۴۰۱، تورم بهمن‌ماه را در کل نقاط کشور برابر با ۳.۵ درصد اعلام کرد. این میزان حدود ۰.۸ درصد از دی‌ماه کمتر بود با این وجود، اما سطح تورم مصرف‌کننده همچنان بالاست و تورم نقطه‌ای در همین ماه از ۵۳ درصد فراتر رفته بود.

به نوشته تجارت نیوز، تورم به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار، در سال جدید روند افزایشی قرار دارد. از همین رو کارشناسان در سال ۱۴۰۲ سناریو‌های متعددی را پیش روی اسکناس آمریکایی ترسیم می‌کنند. کارشناسان اقتصادی نیز تمام سناریو‌ها را وابسته به برجام می‌دانند و بر اساس قیمت نفت و بودجه دولت، تورم سال آینده را بالای ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین