کد خبر: ۸۳۱۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

رشد ۲۵ میلیونی مسکن در شیراز

به گفته یک مشاوراملاک در شیراز، مسکن این شهر نیز از افزایش قیمت جا نماند و هم‌اکنون مالکان در انتظار رشد قیمت مسکن پس از ایام نوروز از فروش ملک خود منصرف شده‌اند.
رشد ۲۵ میلیونی مسکن در شیراز
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش به بررسی بازار مسکن در پایتخت باستانی ایران و شهر خوش آب و هوای شیراز پرداخته‌ایم.

یک مشاور املاک در شیراز درباره وضعیت فعلی معاملات مسکن می‌گوید، مالکان از فروش خانه دست نگه داشته‌اند و تصمیم دارند پس از ایام تعطیلات عید با توجه به اینکه قیمت مسکن تغییر می‌کند با سود بیشتری ملک خود را به فروش برسانند.

به گفته او، «در اسفندماه خریدار واقعی در بازار مسکن شیراز وجود داشت چراکه تلاش داشتند قبل از شروع سال جدید از افزایش قیمت‌های ۳۰ الی ۳۵ درصدی ماه‌های آینده سبقت بگیرند، اما ملک‌های مطلوب کم پیدا بود.»

بنا به گفته وی، در مهر سال ۱۴۰۱ و در محله معالی آباد، یک خانه معمولی و به صورت خام که از مشاعات خاصی هم برخودار نبوده، متری ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسیده، اما بعد از گذشت ۶ ماه در اسفندماه سال گذشته، با افزایش ۲۵ میلیون تومانی، به هر متر ۶۵ میلیون تومان رسیده است.

او همچنین با اشاره به اهمیت مشاعات در محله قصرالدشت شیراز می‌گوید، مسکن‌های این محله بنا به دارا بودن مشاعات از متری ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود که شروع این رنج قیمت با مشاعات معمولی است و به مشاعات خاص‌تر می‌رسد.

نکته متفاوت فروش مسکن در شیراز این است که متراژ پارکینگ، انباری و حمام با قیمت ملک محاسبه می‌شود؛ به دلیل اینکه مسکن در شیراز با افزایش قیمت شدیدی روبه‌رو است و شهر شیراز از دو جهت، به بن‌بست رسیده و به کوه متصل است؛ برای مثال شرق شیراز به دریاچه نمک منتهی می‌شود و شمال آن به سمت دروازه قرآن است که بازهم به کوه متصل است، جنوب شیراز هم شهرک‌ها را در بر گرفته که در سطح متوسط قرار دارند و غرب شیراز رو به جهش و پیشرفت است و به این دلیل است که قیمت پارکینگ و انباری را روی متراژ حساب می‌کنند.

یک واحد نوساز و ۲۸۰ متری در قدوسی غربی، ۱۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان و واحدی نوساز دیگر با متراژ ۲۲۰ مترمربع در محله عفیف آباد، ۱۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

یک آپارتمان ۷ ساله با مساحتی ۲۴۰ مترمربعی، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و واحدی دیگر با متراژ ۸۸ مترمربع و ۱۷ سال عمر بنا در بلوار ابونصرغربی، ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

رشد ۲۵ میلیونی مسکن در شیراز

منبع: اکوایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین