کد خبر: ۸۳۱۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

تعجب مربی کنیا از وضعیت بازیکنان فوتبال ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال کنیا و دستیار سال‌های دور علی دایی در تیم‌ملی گفت ایران باید به فوتبال پایه بیشتر توجه کند.
تعجب مربی کنیا از وضعیت بازیکنان فوتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

انگین فیرات درباره حضورش در ایران به همراه تیم ملی کنیا اظهار کرد: با اینکه چند سالی ایران نبودم، اما انگار اتفاقی رخ نداده و زمان زیادی نگذشته است. زمانی که سرمربی سایپا بودم بازیکنانی، چون کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و مهدی ترابی را به تیم آوردم و خوشحالم که الان آن‌ها بازی می‌کنند و برخی از آن‌ها هم در تیم ملی ایران حضور دارند.

او درباره دوران حضورش در تیم ملی ایران به عنوان دستیار علی دایی اظهار کرد: آن زمان با افتخار مربی ایران بودم و در کنار علی دایی کار می‌کردم و اوقات خیلی خوبی را داشتم و بعد به سپاهان رفتم. با اینکه علی دایی و کریم باقری به عنوان نسل طلایی فوتبال ایران از دوستان خوب من هستند، اما نسل فعلی فوتبال ایران، نسل بهتری است و پتانسیل بیشتری دارد.

فیرات در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی تحت هدایت علی دایی به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا صعود نکرد هم گفت: آن تیم، به‌خوبی تیم فعلی ایران نبود. این دو تیم قابل قیاس با یکدیگر نیستند. الان بازیکنان بیشتری دارید که در اروپا بازی می‌کنند. به عنوان مثال مهدی طارمی در بهترین لیگ بازی می‌کند. تیم ملی ایران الان مهاجمانی بین‌المللی و شانس زیادی هم برای موفقیت دارد. آن زمان لژیونر‌های ایرانی در امارات بازی می‌کردند، اما الان بازیکان ذخیره مثل صادق محرمی در اروپا بازی می‌کنند.

او درباره تیم ملی کنیا هم گفت: بازیکنان ما اکثرا جوان هستند. ما مدتی تعلیق بودیم و الان برگشتیم تا بازی‌های ملی را دنبال کنیم. دوست داریم زیر فشار حملات ایران تیم ما آبدیده شود و امیدواریم خودمان را با بازی‌ها تطبیق بدهیم.

فیرات سال‌ها پیش در اظهار نظری عنوان کرده بود که فوتبال ایران می‌تواند بیشتر از فوتبال ترکیه پیشرفت کند. او در پاسخ به این سوال که چرا چنین پیشرفتی حاصل نشده است، گفت: دو علت وجود دارد. ساختار‌ها و نیروی انسانی بهتری را باید به خدمت بگیرید و بخش بعدی هم مربوط به زیرساخت‌هاست که در ایران رعایت نشده است. اگر این دو را رعایت کنید، بیشتر از ترکیه پیشرفت می‌کنید. رویای ترکیه این است که خط حمله‌ای مثل خط حمله ایران داشته باشد. تنها توصیه من این است که به تیم‌های پایه توجه کنید. تعجب می‌کنم هنوز بازیکنانی که آن زمان در سایپا برای من بازی می‌کردند، بازی می‌کنند؛ بنابراین همه تمرکز شما باید روی تیم زیر ۲۳ سال باشد.

او در پایان درباره عملکرد سپاهان در لیگ هم گفت: خوشحالم که آقای ساکت به سپاهان برگشته است. او تمام زیر و زبر‌های مدیریت فوتبال را می‌داند و با بودن او سپاهان شانس قهرمانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین