کد خبر: ۸۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۸

جای خالی همسر احمدی‌نژاد در همدردی با کودکان غزه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسیح علی‌نژاد ستون نویس روزنامه اعتماد ملی، به جای خالی همسر رییس جمهور ایران نشست مشترک همسران سران چندین کشور در حمایت از کودکان غزه اشاره کرده است. 

علی‌نژاد در یادداشت خود در شماره روز پنجشنبه روزنامه اعتماد ملی نوشته است: «شال سفیدی بر شانه همسران سران کشورهای خاورمیانه نشست تا با دعوت امینه اردوغان همسر نخست‌وزیر ترکیه گرد هم آیند و در اقدامی نمادین با کودکان و زنان فاجعه‌دیده در نوار غزه همدردی کنند. اسما اسد همسر رئیس‌جمهور سوریه، رانیا همسر پادشاه اردن، وفا سلیمان همسر رئیس‌جمهور لبنان، المیس سنید همسر امیر قطر، فیروزه یوسف رضا گیلا‌نی همسر نخست‌وزیر پاکستان، بهار مراداوا همسر رئیس مجلس ملی آذربایجان و عایشه دختر معمر قذافی رهبر لیبی».
 
این روزنامه نگار ادامه می‌دهد: «اگرچه شالی که بر آن کلمه صلح به سه زبان ترکی، عربی و انگلیسی نوشته شده بود بر شانه سران کشورهایی چون ترکیه، سوریه، لبنان، قطر، اردن، پاکستان و آذربایجان نشست اما امینه اردوغان، بانوان اول کشورهای اروپایی را نیز از قلم نینداخت و آنان را نیز برای همصدایی با صدای جامعه جهانی برای همراهی با کشته‌شدگان غزه فرا خواند تا همسران روسای‌جمهور و نخست‌وزیران کشورهایی چون فرانسه، انگلیس، اسپانیا و آلبانی نیز به این دعوت پاسخ دهند و پیام مکتوب خود را برای نشست ارسال کنند».
 
مسیح علی‌نژاد پس از شرح گزارشی از این نشست می‌نویسد: «وقتی همسران به ترتیب بر سکو ایستادند و تعدادی از آنان علا‌وه بر حجاب خود، شال سفید را نیز بر شانه انداختند، به وضوح می‌شد احساس کرد که باز جای ایران در یک اقدام نمادین که می‌تواند نشانگر همدلی و همراهی ایران در یک کار جمعی باشد خالی است».
 
وی در پایان یادداشت خود می‌پرسد: «در نشستی که وزیران و نمایندگان زن بسیاری از کشورهای همسایه در کنار همسران روسای‌جمهور چند کشور خاورمیانه در همین چندقدمی ایران گرد هم آمده‌اند آیا طرح این پرسش ساده روا نیست که چرا خبری از همسر رئیس‌جمهور ایران در این همنوایی بزرگ نبود؟ بی‌شک اگر دعوتنامه ساده‌ای به ایران می‌رسید خبر آن فوری و ضروری در خبرگزاری‌های متعدد منتشر می‌شد. آیا نباید دلیل و ریشه اصلی این نوع نواقص ساده مراودات بین‌المللی را کنکاش کرد تا جای خالی ایران در چنین نشست‌هایی توی ذوق نزند و ته دل‌مان را خالی نکند»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین