کد خبر: ۸۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

مالکی: رای دیوان لاهه، حقانیت ایران را به اثبات رساند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش آمریکایی‌ها بر این بوده که سرمایه‌های ایران را مسدود کنند، گفت: رای دیوان لاهه مظلومیت و حقانیت ایران را به اثبات رساند.
مالکی: رای دیوان لاهه، حقانیت ایران را به اثبات رساند
آفتاب‌‌نیوز :

فداحسین مالکی در ارزیابی از رای اخیر دیوان بین المللی دادگستری در پرونده شکایت ایران از ایالات متحده بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشکلاتی بین ما و آمریکا به وجود آمد و بر این اساس تمام تلاش آمریکایی ها بر این بود که سرمایه های مملکت ما را مسدود کنند و این کار را نیز انجام دادند و شاید بیش از چند میلیارد دلار موضوعی است که مورد بحث ما و آمریکایی ها بوده است.

دیوان لاهه به حقانیت جمهوری اسلامی رای داده است

وی ضمن اشاره به اینکه دیوان لاهه چند سالی است که روی این موضوع کار می کند و حقوقدانان ایرانی نیز در رابطه با این مساله فعال بودند، تصریح کرد: الان به طریقی که دیوان لاهه رای داده، در واقع رای به حقانیت جمهوری اسلامی ایران داده است که آمریکایی ها باید حتما این اموال مسدود شده را که در اختیار گرفته بودند به ملت ایران بازگردانند و این موضوع خواسته مردم ایران است و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره از سازمان های بین المللی این انتظار را داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: می دانیم که لابی صهیونیست ها معمولا مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی به وجود آوده است و در حال حاضر نیز بیکار نخواهند نشست ولی آنچه که مسلم است این است که در این دعوا آمریکایی‌ها محکوم شدند.

دلیلی ندارد که سرمایه های کشورمان دست دیگران باشد

مالکی در خصوص دستاورد مثبت رای دادگاه لاهه برای ایران عنوان کرد: همین که دیوان بین المللی دادگستری این رای را اعلام کرده است به معنی حقانیت جمهوری اسلامی است و دلیلی ندارد که سرمایه کشورمان به دست دیگران مسدود شود. کار بسیار زشتی که آمریکایی ها انجام می دهند این است که همیشه به محض اینکه در کشورهای اسلامی کوچکترین موضوعی مطرح می شود بودجه و پشتوانه‌های آنها را مسدود می کنند و اجازه نمی دهند که از آن استفاده کنند که این اقدام درستی نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ایران نیز چندین سال است که اجازه استفاده از این اموال خود را نداشته و آمریکایی ها آن را در اختیار گرفته اند که با این رای، دیوان لاهه هم مظلومیت و هم حقانیت ایران را به اثبات رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین