کد خبر: ۸۳۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

۸ مدال تکواندوکاران ایران در رقابت‌های انتخابی گرنداسلم

روز دوم رقابت‌های تکواندوی انتخابی گرنداسلم با کسب ۴ عنوان طلا و نقره برای نمایندگان ایران به پایان رسید.
۸ مدال تکواندوکاران ایران در رقابت‌های انتخابی گرنداسلم
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت های انتخابی گرنداسلم با برگزاری مبارزات ۴ وزن به پایان رسید و تیم ملی ایران در مجموع مسابقات انتخابی، موفق به کسب ۸‏‬ مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات در چهار وزن المپیکی برگزار شد که تیم ایران در دو وزن ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان نماینده‌ای نداشت و در شش وزن دیگر (چهار وزن مردان و دو وزن زنان) موفق به کسب مدال شد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مهدی حاج موسایی نقره گرفت، در وزن ۶۸- کیلوگرم رضا کلهر طلا و دانیال بزرگی به نشان نقره دست یافتند. در وزن ۸۰- کیلوگرم نمایندگان ایران طلا و نقره را به خود اختصاص دادند و در وزن ۸۰+ کیلوگرم ابوالفضل عباسی برنز گرفت. سعید نصیری و ناهید کیانی هم مدال نقره اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم را به خو اختصاص دادند.

امروز جمعه ۱۱ فروردین ماه و در روز دوم این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بخش بانوان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم گروه آقایان به مصاف هم رفتند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان کسب ۴ نشان طلا و نقره توسط امیرمحمد بخشی، مهدی حاجی موسائی مهران برخورداری و ناهید کیانی ‏‬ بود.

در گروه بانوان و در وزن ۵۷- کیلوگرم نیز تیم کشورمان ۳ نماینده داشت که ناهید کیانی به دیدار نهایی رسید.‌ کیانی بعد از یک دور استراحت، در۲ راند و با نتایج ۳ بر یک و ۴ بر صفر «هو» از چین را شکست داد و در ادامه برابر «این» از کره جنوبی ۲ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله بعد از آنکه راند اول را ۱۸ بر صفر به «جیانگ گو» از چین واگذار کرد، ۲ راند بعدی را ۹ بر ۳ و ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد و فینال رسید. با این حال نماینده شایسته ایران در فینال برابر «مارتون» از مجارستان که موفق به شکست دادن تینا مدانلو در نیمه نهایی شده بود، نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

تینا مدانلو ابتدا ۱۷ بر ۱۱ و ۶ بر صفر در دو راند «ژائو وی» از چین و سپس ۲ بر صفر و با نتایج ۱۵ بر ۳ و ۸ بر ۵ در پیکار با «تانگ» دیگر حریف چینی خود به برتری دست یافت و در ادامه هم ۲ بر صفر «مین آه ها» از کره‌جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله در مبارزه با «لونا مارتین» از مجارستان باخت و به دیدار رده بندی رفت. وی در مبارزه برای کسب مدال برنز هم به «جیانگ گو» از چین باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

نسترن ولی زاده دیگر نماینده این وزن در مبارزه نخست ۲ بر صفر به «لیو تینگ» از چین باخت و حذف شد.

در گروه آقایان و در وزن ۵۸- کیلوگرم مهدی حاج موسایی هم پس از استراحت در دور نخست، «لیو» از چین را ۲ بر یک شکست داد. وی راندهای اول و سوم را ۷ بر صفر و ۱۶ بر ۶ به سود خود خاتمه داد و راند دوم را ۵ بر۴ به رقیب واگذار کرد. نماینده ایران در ادامه ۹ بر صفر و ۱۰ بر ۲ برابر «کریمیچ» از ازبکستان را شکست داد. حاجی موسایی در مرحله یک چهارم نهایی «تورانف» از ازبکستانی را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی و با برتری ۲ بر صفر (۱۲ بر ۳ و ۸ بر ۲) مقابل «کای چنگ» از چین راهی مبارزه نهایی شد. وی در این مرحله برابر نماینده میزبان به برتری رسید و راهی فینال شد؛ حاجی موسائی مقابل «وو جونگ» از کره جنوبی در ۲ راند مبارزه نهایی را واگذار و نشان ارزشمند نقره را بر گردن انداخت.

در این وزن تیم کشورمان ۳ نماینده دیگر داشت که ابوالفضل زندی بعد از یک دور استراحت، ۲ بر صفر به «ژانگ» از چین باخت و حذف شد.‌ علیرضا حسین پور نیز بعد از یک دور استراحت و برتری ۱ بر صفر مقابل «هو» از چین، با همین نتیجه به «جونگ» از کره جنوبی باخت و از جدول کنار رفت. حسین لطفی نیز به «مو» از کشور میزبان با نتیجه مشابه باخت و از ادامه رقابت ها بازماند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم نیز تیم ایران ۴ نماینده داشت که امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری با شکست برابر رقبای خود راهی دیدار نهایی شدند. بخشی دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت، سپس ۹ بر ۲ و ۲ بر یک در دو راند برابر «وانگ» از چین پیروز شد و در ادامه با انصراف «میرهاشم حسینی» و برتری مقابل «مین دو» از کره جنوبی طی ۲ راند با نتایج ۴ بر یک و ۴ بر ۲ صاحب برتری شد.

مهران برخورداری هم دور اول را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس در دو مبارزه متوالی برابر «یانگ لی» از چین (۹ بر ۵ و ۳ بر یک) و «وانگ» (۴ بر ۲ و ۶ بر یک) هر دو از چین در ۲ راند پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی هم طی ۲ راند متوالی «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. او با انصراف حریفش در نیمه نهایی راهی فینال وزن ۸۰- کیلوگرم شد.

میرهاشم حسینی دیگر نماینده کشورمان در این وزن دور اول استراحت داشت و در ادامه ۲ بر یک «وانگ» از چین را شکست داد. حسینی راند دوم را ۵ بر ۲ به رقیب واگذار کرد، ۱۰ بر ۸ و ۷ بر یک در راندهای اول و دوم پیروز از میدان خارج شد. وی در مبارزه دوم خود ۹ بر ۴ و ۷ بر ۲ «هو هیون» از کره جنوبی در دو راند شکست داد.

در مرحله یک چهارم نهایی این وزن بخشی و حسینی می‌بایست به مصاف هم می‌رفتند که با انصراف حسینی، بخشی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

در دیدار نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخوداری به جهت حفظ آمادگی و حضور موفق در مرحله نهایی گرنداسلم برابر بخشی انصراف داد تا نهایتا یک طلا و یک نقره دیگر سهم نمایندگان ایران شود.

محمد حسین یزدانی نیز در این وزن بعد از استراحت در مبارزه نخست، ۲ بر یک «ژائو» از چین را از پیش رو برداشت و سپس با همین نتیجه به «تانگ» از کشور میزبان باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.

در مجموع ۲ روز رقابت های انتخابی، برای تیم های تکواندوی مردان و زنان ایران در این مسابقات رضا کلهر و امیرمحمد بخشی ۲ مدال طلا، مهدی حاج موسایی، دانیال بزرگی، مهران برخورداری، ناهید کیانی و سعیده نصیری ۵ مدال نقره و ابوالفضل عباسی هم یک نشان برنز کسب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین