کد خبر: ۸۳۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار اعضای کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی گفت با توجه به اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یک مطالبه عمومی است تلاش می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ طرح ساماندهی کارکنان دولت تعیین تکلیف شود.
طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار اعضای کمیسیون اجتماعی
آفتاب‌‌نیوز :

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: این طرح در مجلس به تصویب رسید و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

بخش هایی از گفت و گوی حسینی را در ادامه می خوانید:

شورای نگهبان پس از انجام بررسی‌ها نسبت به این طرح ایرادات و ابهاماتی را مطرح کرد و طرح به مجلس بازگشت و طبق روال قانونی به منظور رفع ایرادات به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود.

با توجه به اهمیت موضوع در اولین جلسه کمسیون اجتماعی در سال آینده ، رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار اعضای کمیسیون قرار خواهد گرفت که پس از انجام بررسی‌ها طرح به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود تا مجددا در صحن مجلس ارزیابی شود.

اکثریت نمایندگان بر کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اصرار دارند، این اتفاق نظر وجود دارد که شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی برای نظام اداری کشور آسیب هستند که باید حذف شوند ؛ موضوع دیگر بحث تنوع قراردادها و به دنبال آن تنوع پرداخت‌ها است که بر روی اصلاح این مسائل نیز اتفاق نظر وجود دارد.
مجلس به دنبال این است که وضعیت استخدامی کارکنان دولت را ساماندهی کند، کمیسیون اجتماعی تلاش کرده که با تصویب و اجرای این طرح بار مالی به دولت تحمیل نشود و یا در این طرح برای اجرا پیشبینی منابع لازم صورت گیرد.

با توجه به اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یک مطالبه عمومی است و اکثریت کارکنان دستگاه‌های اجرایی با آن درگیر هستند تلاش می‌کنیم که در سال 1402 طرح ساماندهی کارکنان دولت تعیین تکلیف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین