کد خبر: ۸۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۷

نهاوندیان: باید ارزیابی واقع‌بینانه از حساب ذخیره ارزی بشود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خواستار ارزیابی «منصفانه و واقع بینانه» عملکرد حساب ذخیره ارزی شد. 

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، محمد نهاوندیان درباره وضعیت فعلی حساب ذخیره ارزی کشور گفت: «به نظر می‌رسد باید ارزیابی جدی از عملکرد حساب ذخیره ارزی طی چند سال اخیر صورت گیرد، چراکه این حساب منبعی درخشان برای استفاده بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی کشور است».

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاکید کرد: «به نظر می‌رسد که لازمه تدوین برنامه‌ای موفق در قالب برنامه پنجم توسعه این است که مسئولان و دست اندرکاران تدوین این برنامه ارزیابی واقع بینانه و منصفانه‌ای از عملکرد خود در برنامه چهارم توسعه داشته باشند که یکی از این موارد، حساب ذخیره ارزی است».

وی تصریح کرد: «ایران طی دوره اجرای برنامه چهارم توسعه بالاترین درآمدهای نفتی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد که این سئوال بزرگ که چقدر بخش خصوصی واقعی توانست از منابع حساب ذخیره ارزی که مازاد درآمدهای نفتی به آن منتقل می‌شد برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال استفاده کرده و به آن دسترسی داشته باشد می‌بایست پاسخ داده شود».

وی ادامه داد: «همچنین باید پاسخ داده شود به اینکه آیا روزهای خوب درآمد بالای نفتی توانست ما را برای روزهای کاهش قیمت نفت توانمند کند یا نه؟ که به نظر می رسد بدون پاسخ به این سئوالات نتوانیم برنامه خوبی به عنوان برنامه پنجم توسعه تدوین کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین