کد خبر: ۸۳۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از نصب شیر سنگی بر روی قبر‌ها

امام جمعه یاسوج گفت: نصب شیر سنگی بر روی قبر‌ها کجای دین و مذهب آمده است؟ شهرداری‌ها جلوی این بدعت‌های نامتعارف را بگیرند.
انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از نصب شیر سنگی بر روی قبر‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

سید نصیر حسینی ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج افزود: تیراندازی در مراسمات تشییع هیچ سندیتی نداشته و تاکنون چندین نفر بر اثر این تیراندازی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدام به تیراندازی سبب درد و رنج میت و سلب آرامش مردم می‌شود، اظهارکرد: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای برچیده شدن اسلحه به دست گرفتن و تیراندازی در مراسمات ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به هزینه‌های سنگین سنگ قبر‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه ۱٠٠ میلیونی و گاهاً ۲٠٠ میلیون تومانی و بالاتر برای سنگ قبر‌ها نوعی جهالت است.

حسینی خواستار اعمال قانون همسان سازی سنگ قبر‌ها توسط متولیان بخصوص شهرداری‌ها شد و تصریح کرد: نصب شیر سنگی بر روی قبر‌ها کجای دین و مذهب آمده است؟ شهرداری‌ها باید با اعمال طرح همسان‌سازی قبور از بدعت و رفتاره‌های هنجارشکن و نامتعارف در آرامستان‌ها جلوگیری کنند. باید در مراسم تشییع‌ها و تدفین‌ها تابع احکام اسلام باشیم. به جای هزینه‌های گزاف و بالای سنگ قبر می‌توان آن را صرف امور خیر کرد.

حسینی با تاکید بر رعایت ایمان، تقوا و عمل صالح، تاکید کرد: شب‌های قدر بسیار ارزشمند بوده و باید از این ظرفیت بزرگ بهره برد.

وی از معتمدین، متنفذین و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی خواست با رسوم غلط و رفتار‌های هنجارشکن در مراسمات برخورد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین