کد خبر: ۸۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

کاهش مبادلات تجاری میان ایران و هند در ابتدای ۲۰۲۳

صادرات ایران به هند در دو ماهه ابتدای سال جاری میلادی به ۱۳۴ میلیون دلار رسید و رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال برای این بخش ثبت شد.
کاهش مبادلات تجاری میان ایران و هند در ابتدای ۲۰۲۳
آفتاب‌‌نیوز :

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۵۸ میلیون دلار رسیده، که با این شرایط می‌توان گفت در مدت زمان مورد بررسی ایران ۲۲۴ میلیون دلار واردات از هند داشته است.

روند تجارت ایران و هند سال گذشته با برخی از نوسانات همراه بود که در این خصوص می‌توان به توقف واردات برنج و چای هندی برای دوره زمانی کوتاه اشاره کرد، توقفی که موجب شد تا مبادلات تجاری ایران و هند در مدت زمان مورد بررسی با افت ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شود.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برنج و چای را می‌توان از جمله کالا‌های مهم در مبادلات تجاری میان ایران و هند دانست، بطوریکه براساس داد‌های اعلام شده در سال گذشته میلادی در مجموع ۵۹ درصد از کل صادرات هند به ایران به برنج اختصاص داشته و چای در جایگاه دوم بوده است. با این شرایط می‌توان گفت اعمال محدودیت وارداتی برای این دو کالای اساسی در روند تجارت ایران و هند اثرگذار بوده است.

داده‌های اعلام شده همچنین نشان دهنده آن است که واردات هند از ایران در دو ماهه ۲۰۲۳ با رشد قابل توجه ۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به ۱۳۴ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل تنها ۷۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: اکوایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین