کد خبر: ۸۳۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

راهکار نماینده اصفهان برای تغییر در سیاست‌های مالی کشور/۴ مسئول باید تغییر کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیاست‌های پولی و مالی کشور درست نشود سایر فضا‌ها و بازار‌های اقتصادی ما هم هر چقدر تلاش کنند موفق نخواهند شد، گفت: اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کرده و رشد تولید را رقم بزند، باید درباره برنامه‌ها و سیاست‌های معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی تدبیر درستی اتخاذ کند.
راهکار نماینده اصفهان برای تغییر در سیاست‌های مالی کشور/۴ مسئول باید تغییر کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسین میرزایی در رابطه با سخنان رهبری در نماز عید فطر و تاکید ایشان بر همدلی، هم افزایی و همکاری قوا و اینکه مسئولان نباید برای خدمت یکدیگر  مانع ایجاد کنند، بیان کرد: ممکن است استیضاح وزرا مدنظر حضرت آقا بوده باشد، در مواردی نیز ممکن است که مساله ای در قالب لایحه به مجلس ارائه شود، قوه قضائیه جرم انگاری کند و یا اینکه ممکن است مجلس طرحی ارائه کند که باعث شود اختلاف نظرهایی به وجود بیاید که این موارد باعث کند شدن و پیش نرفتن کارها می‌شود.

وی افزود: بعضی از  این مسائل نیز ممکن است طی ماه‌های اخیر وجود داشته که باعث شده رهبری به طور مصداقی چنین مواردی را تذکر داده باشند که سه قوه باید با هم همکاری داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه سه قوه باید برای مصالح کشور کار کنند، عنوان کرد: سه قوه باید هم‌افزایی داشته باشند تا خدای ناکرده مصالح دیگری را به مصالح کشور لحاظ نکنند.

میرزایی در خصوص اینکه چه اقداماتی منجر به ایجاد مانع در برابر خدمت رسانی به مردم می‌شود؟، تصریح کرد: اگر کار مدیریتی، سیاسی و اجرایی نکرده باشید بعضی مواقع یک اطهار نظر مخالف یا ناپخته می‌تواند جمعی را از هم بپاشد و یا کاری را از ثمر بیاندازد که بیشتر در فضاهای مدیریتی و سیاسی کشور این گونه اختلافات ممکن است منجر به نتیجه نگرفتن از کار شود.

وی درباره چگونگی تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» توسط  مجلس و دولت گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر برنامه هفتم را ارائه کند و مجلس نیز سریع‌تر کمیسیون تلفیق برنامه را تشکیل دهد تا بتوان با سرعت بیشتری برنامه پنجساله هفتم را تنظیم و تصویب کرد تا بتوان بودجه‌های سالیانه را هم مطابق با آن طراحی کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم، فوری و اولویت دار مجلس، دولت و قوه قضائیه در سطح کلان اداره کشور موارد فوق است که باید انجام شود.

میرزایی در رابطه با اینکه آیا استیضاح برخی وزرا و بلاتکلیف شدن مجدد چندماهه وزارتخانه‌ها کمکی به تحقق شعار سال خواهد کرد؟ گفت: اگر سیاست‌های پولی و مالی کشور درست نشود سایر فضاها و بازارهای اقتصادی ما هم هر چقدر تلاش کنند موفق به دستاورد قابل توجهی نخواهند شد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد استیضاح فردی مانند دکتر فاطمی امین، وزیر صمت مشکلی از ما حل نمی‌کند ولی شاید استیضاح آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد تکانی به دولت بدهد و مسیر دولت را اصلاح کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ۴ نفر در دولت درست عمل کنند عملکرد بقیه نیز قابل توجه خواهد بود، گفت: اگر این چهار نفر در دولت عملکرد خوبی نداشته باشند ولو اینکه سایرین هم خوب عمل کنند دولت با موفقیت چندانی مواجه نخواهد شد. این چهار نفر نیز شامل معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی هستند، بنابراین اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کرده و رشد تولید را رقم بزند، درباره برنامه‌ها و سیاست‌های این چهار نفر باید تدبیر درستی انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین