کد خبر: ۸۳۶۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
تبلیغات

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران را انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه بازار دیجیتال مارکتینگ در ایران بسیار پویا است، تعداد زیادی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و انتخاب بهترین آژانس بستگی به نیاز‌ها و هدف شما دارد.
چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران را انتخاب کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

 اگر مدیر بازاریابی یا مدیرعامل شرکتی هستید که قصد دارد در بازار رقابتی دیجیتال مارکتینگ موفق باشد، احتمالا به فکر استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و استفاده از پتانسیل دانش و تجربه آن‌ها بوده اید. شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ زیادی در ایران وجود دارند که هر کدام بخشی یا تمام شاخه‌های بازاریابی آنلاین را عرضه می‌کنند. اما زمانی که صحبت از همکاری طولانی مدت با یک آژانس می‌شود، انتخاب بهترین شرکت کمی سخت و پیچیده می‌شود.

در این مقاله به بررسی معیار‌های صحیح انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم:

۱.    چه کسب و کار‌هایی به یک آژانس برای برونسپاری نیاز دارند؟
۲.    از کجا شروع کنیم؟
۳.    هنگام انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال به دنبال چه شاخص‌هایی باشیم؟
۴.    و ...

اهداف شما در استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟

هر کسب و کاری منحصر به فرد است و به همین دلیل باید استراتژی بازاریابی و اهداف مختص خود را داشته باشد. دانستن اهداف مشخص، به شما کمک می‌کند تا آژانس بازاریابی را بر اساس آنچه که ارائه می‌دهد انتخاب کنید. اهداف بازاریابی دیجیتالی شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

•    افزایش شناخت و آگاهی از برند: یکی از رایج‌ترین اهداف شرکت‌ها از انجام فعالیت‌های مارکتینگ دیجیتال، ایجاد فضای آگاهی از برند بین مردم است. کاری که دیجی کالا، اسنپ فود و ... به خوبی از پس آن بر آمده اند.

•    ورودی بیشتر به وبسایت: شرکت‌ها از طرق مختلفی باعث ورود مخاطب به وبسایت می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغات نیتو و بنری، سئو، گوگل ادز و ... اشاره کرد.

•    افزایش فروش: افزایش سطح فروش همواره خواسته اصلی هر کسب و کاری است، اما به هنگام اجرای هر کمپین دیجیتال مارکتینگی باید به نحوه قیمت گذاری و سطح رقابت برای رسیدن به سود مناسب توجه کرد.

نحوه انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران را انتخاب کنیم؟

•    ارتباطات را در نظر بگیرید.

یک آژانس دیجیتال خوب روابط محکمی با مشتریان خود دارد و به آن‌ها در بهبود شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) کمک می‌کند. در جلسه بررسی انتخاب شرکت این سوالات را بپرسید:

o    چه مواردی را به مشتریان خود در بیلان ماهانه ارائه می‌دهند؟
o    از چه تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند؟
o    نحوه برنامه ریزی و پلن مارکتینگ آن‌ها چگونه است؟
o    به چه صورت می‌توان با کارشناس فنی پروژه ارتباط داشت؟

•    آنچه می‌بینید را می‌پسندید؟

بیایید به معیار اهداف برگردیم. دانستن اهدافی که دارید به شما این امکان را می‌دهد که ببینید آژانس بازاریابی چگونه می‌تواند این اهداف را بر آورده کند. چرا آژانس بازاریابی دیجیتالی را انتخاب کنید که مواردی همچون سئو سایت که از جمله مهم‌ترین اهداف شماست را ارائه نمی‌دهد؟

اگر نیاز دارید که وبسایتی طراحی کنید، بهتر است ابتدا به سراغ شرکت‌هایی بروید که در این زمینه تخصص و نمونه کار دارند. به دنبال طراحی لوگو یا طرح‌های گرافیکی هستید؟ در جستجوی شرکتی باشید که بتواند در زمینه موارد گرافیکی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به همین صورت اگر نیاز به سئو سایت و بهینه سازی برای موتور‌های جستجو دارید، می‌توانید لیست بهترین شرکت‌های سئو ایران را در این مقاله مطالعه کنید.

•    اعضای تیم آژانس چه کسانی هستند؟

شما می‌خواهید با یک آژانس دیجیتال مارکتینگی کار کنید که توسط افرادی تشکیل شده است که به شما در رسیدن به اهداف و مقاصدی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم کمک کنند. بهترین آژانس‌های بازاریابی دیجیتال متخصصانی را در هر زمینه برای بهبود رشد کسب و کار شما در اختیار دارند.

•    دیگران چه می‌گویند؟

یکی از قدم‌های مهم در راه تحقیق برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، بررسی آنچه مشتریان راضی و ناراضی از آن‌ها می‌گویند است. همچنین از منابع اصلی دیجیتال مارکتینگ می‌توانید درخواست کنید تا لیستی از آژانس‌های معتمد را در اختیار شما بگذارند.

راه دیگر مطالعه نظرات مثبت و منفی افراد در گوگل مپ شرکت دیجیتال مارکتینگ باشید.

•    میزان تجربه و مهارت شرکت

معمولا شرکت‌هایی که بیش از ۵ سال در این فضای پرتلاطم دیجیتال مارکتینگ ایران دوام آورده اند، قابل اعتماد هستند. با مراجعه به وبسایت هر شرکت، نمونه کار‌های آن‌ها را بررسی کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

مراقب این موارد باشید!

چگونه بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران را انتخاب کنیم؟

•    وعده‌های واقع بینانه یا تهییج کننده؟

چه کسب و کاری از رشد ۲۰۰ درصدی میزان ورودی وبسایت خود طی ۱ ماه خوشحال نمی‌شود، اما اگر کمی در مورد سئو بدانیم، متوجه می‌شویم که این اتفاق هم غیرمنطقی و هم احتمال اتفاق افتادن آن بسیار پایین است. در کل مراقب آنچه "درب باغ سبز نشان دادن" است باشید.

•    تکنیک‌های اسپمی؟

برخی مواقع شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ برای اینکه به سرعت نتایج مثبت را به شما نشان دهند، دست به انجام تکنیک‌های اسپمی می‌زنند. به عنوان مثال شاید لینک سازی خارجی با حجم بالا و بی کیفیت در کوتاه مدت باعث رشد وبسایت شود، اما مطمئنا زمانی که الگوریتم‌های گوگل آن را شناسایی کنند؛ جریمه (پنالتی) خواهید شد.

نتیجه گیری نهایی: کدام آژانس بهترین است؟

بیایید به عنوان آخرین عنوان، این سوال را از هوش مصنوعی ChatGPT بپرسیم:

بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران کدام است؟

با توجه به اینکه بازار دیجیتال مارکتینگ در ایران بسیار پویا است، تعداد زیادی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و انتخاب بهترین آژانس بستگی به نیاز‌ها و هدف شما دارد. به عنوان یک هوش مصنوعی، همانطور که گفتم، انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بستگی به نیاز‌های شما دارد، بنابراین قبل از انتخاب یک آژانس، نیاز‌های خود را به دقت تعیین کرده و با بیشترین توجه و دقت آژانسی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را برای شما ارائه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین