کد خبر: ۸۳۶۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
براساس بخشنامه اداره کل موزه‌های کشور؛

حضور زنان بدون حجاب در موزه‌ها ممنوع شد

اداره کل موزه‌های کشور در بخشنامه‌ای به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها اعلام کرد: حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها ممنوع است.
حضور زنان بدون حجاب در موزه‌ها ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی در بخشنامه‌ای به مدیران اداره‌های میراث فرهنگی استان‌های کشور درباره ضرورت رعایت حجاب و عفاف در موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌های تحت پوشش این وزارتخانه نوشت:نظر به اهمیت پاسداری و صیانت از شئون فرهنگی و حریم امنیت عمومی جامعه در موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ورود و حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها و مجموعه‌های تحت پوشش این وزارتخانه ممنوع است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: خواهشمند است با همکاری مسئولان محلی تدابیری اتخاذ شود که موضوع با حفظ کرامت انسانی ضمن احترام کامل به هموطنان عزیز اجرا شود. مقتضی است ارائه خدمات مرتبط در ورودی موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌ای و نیز اجرای سیاست‌های تشویقی برای رعایت آن در حین بازدید در عالی‌ترین سطح ممکن در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که برخوردها با بی حجابی اخیرا افزایش یافته و پلیس از جریمه و مجازات کسانی که حجاب رسمی را رعایت نمی کنند خبر داده است. همچنین گزارش هایی مبنی بر درگیری بر سر حجاب در برخی شهرهای کشور منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین