کد خبر: ۸۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۵۹
کیهان در نقش وکیل رادیو و تلوزیون؛

کیهان: زیباکلام تا خرخره سر آفتاب‌نیوز کلاه گذاشت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کیهان مدعی شد دکتر صادق زیباکلام با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «تولد بی‌بی‌سی فارسی» در سایت خبری «آفتاب نیوز»  قصد فریب مسئولان این سایت را داشته است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ کیهان که طی روزهای گذشته در چندین نوبت و به اشکال گوناگون به انتشار این یادداشت دکتر زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در آفتاب پرداخته و ابعاد مختلف آن را تحلیل کرده است،‌ در آخرین تحلیلی که در این مورد منتشر ساخته،‌ به تئوری توطئه پناه برده است. 
کیهان: ‌بی‌بی‌سی فارسی جایگزین پروژه اصلاح طلبان است {کلیک کنید}

کیهان که سابقه تحریف سخنان مقام معظم رهبری را در کارنامه دارد، در شماره روز یکشنبه خود در مطلبی تحت عنوان «بیچاره BBC و VOA» نوشته است: «سه شنبه هفته گذشته (اول بهمن ماه) سایت آفتاب در اقدامی غریب، سیمای جمهوری اسلامی ایران را عینا مانند صدای آمریکا معرفی کرد تا در این میان به اثبات حرفه‌ای‌گری و نفوذ و موفقیت بی‌بی‌سی انگلیس و تلویزیون فارسی تازه تاسیس آن بپردازد»!
تحریف آشکار سخنان مقام معظم رهبری در کیهان {کلیک کنید}
 
کیهان که خود در گذشته برای تخریب بزرگان کشور به BBC نیز متوسل شده است، در ادامه این مطلب که به قلم "عبدالحسین معتمدی" منتشر شده آمده است،ضمن طرح اتهام فحاشی! و توهین! به آفتاب افزوده است: «نویسنده مطلب که گویا روز روشن، سر آفتابی‌ها را تا خرخره کلاه گذاشته بود، کسی نبود جز همکار ثابت بی‌بی‌سی (آقای صادق زیباکلام) که توانسته بود در یک سایت داخل کشور، ضمن فحاشی و توهین به سیمای جمهوری اسلامی، 3 صفحه تایپی رپرتاژ آگهی را به نفع بی بی سی- شبکه رسمی وابسته به وزارت خارجه و MI6 انگلیس که با بودجه 15میلیون دلاری مصوب دولت فعالیت می‌کند- منتشر کند»!
 وقتی کیهان به BBC متوسل می‌شود! {کلیک کنید}

گفتنی است دکتر صادق زیباکلام در یادداشتی که روز سه شنبه اول بهمن ماه 87 منتشر شد، با مقایسه عملکرد رسانه‌های تصویری کنونی فارسی زبان، و یادآوری این نکته که «بی‌بی سی فارسی البته نه «فرشته» صداقت، بی طرفی و امانتداری است»، خواستار ارتقای کیفی برنامه‌های صدا و سیما برای مواجهه با شرایط جدید رسانه‌ای شده‌ بود.

در عین حال، مشخص نیست که چرا در حالی‌که به نظر می‌رسد صدا و سیما امکانات لازم برای اظهارنظر درباره یادداشت آفتاب را در اختیار دارد، روزنامه کیهان که تا پیش از این نقش «داروغه مطبوعات» را ایفا می‌کرد، این‌بار در نقش وکیل رادیو تلوزیون ظاهر شده و از نقد آن بیمناک گشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۶
0
0
اين كيهاني‌ها مي‌خواهند فهم ناقص خود از مسايل را به عموم مردم تعميم دهند. خودشان تحت تاثير تحليلهاي بي بي سي هيستندو آنوقت وقتي يك استاد دانشگاه اظهار نظر ميكند او را همكار بي بي سي معرفي ميكنند! اگر بد است خودتان چرا به آن استناد ميكنيد؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۶
0
0
نمي دانم چرا كيهان از آمدن بي بي سي اينقدر مي ترسد [...]
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۶
0
0
همه ايرانيان كه ماهواره دارند برنامه بي بي سي را ميبينند مخصوصا مستندهاي آن و اخبار ش را . بجاي اينهمه سرو صدا بهتر است صدا و سيماي خودمان [...]
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۶
0
0
بنظر مي رسد كيهان و كيهانيان داروغه كل مملكت هستند ولي يك اشكال كوچك آنست كه فقط خودشان اينطور فكر مي كنند و ديگران آنها و نظراتشان را وقعي نمي گذارند.شما هم آنها را زياد جدي نگيريد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۶
0
0
چيزي كه براي بنده خيلي جالب است اين است كه تمام مطبوعات داخلي به نوعي به موضوع بازگشايي شبكه بي بي سي فارسي زبان اشاره مي كنند. به نظر شما اين خود يك نوع تبليغات رسانه اي براي اين شبكه نيست؟!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۷
0
0
كيهان و كيهاني ها اظهار نظر نكنند سنگين ترند و بهتر است بيش از اين وجهه خود را بين مردم خراب نكنند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۲
0
0
من فكر مي‌كنم به اين دليل صدا و سيما به گفته دكتر زيبا كلام ايراد نگرفته كه به طور ضمني آن را قبول دارد. و بهتر است اين را فراموش نكنيم كه: گر آيينه قامت تو ننمود راست ... خود شكن آيينه شكستن خطاست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین