کد خبر: ۸۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
وال استریت ژورنال خبر داد:

آمریکا بمب سنگرشکن به خاورمیانه فرستاد

وال استریت ژورنال نوشت امریکا جنگنده‌هایی با بمب‌های ضد زره / سنگرشکن به خاورمیانه اعزام کرده است. این روزنامه اضافه کرد هدف از این اقدام مهار ایران یعنی مقابله با گروه‌های وابسته به ایران در سوریه و عراق است.مقامات امریکایی: هدف از ارسال بمب‌هایی با بیشترین قدرت تخریب، نابود کردن انبار‌های مهمات و دیگر پایگاه‌های گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه و عراق است.
آمریکا بمب سنگرشکن به خاورمیانه فرستاد
آفتاب‌‌نیوز :

پنتاگون در ماه گذشته میلادی مجموعه‌ای از هواپیما‌های جنگی "ای ۱۰ " را به خاورمیانه اعزام کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی نوشت ارتش امریکا به تازگی جنگنده‌های هجومی مسلح به بمب‌های ضدزره/ سنگرشکن را برای مهار ایران به منطقه ارسال کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات امریکایی اضافه کرد هدف از ارسال بمب‌هایی با بیشترین قدرت تخریب این است که در صورت حمله گروه‌های مورد حمایت ایران به امریکایی ها، خلبانان امریکایی فرصت بزرگتری برای نابود کردن انبار‌های مهمات و تسلیحات و دیگر پایگاه‌ها در سوریه و عراق داشته باشند.

امریکا در بسیاری از نقاط مختلف خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و کشور‌های جنوب خلیج فارس، پایگاه نظامی دارد.

ژنرال الیکسوس گرینکویچ که بر عملیات نظامی امریکا در آسمان سوریه و ۲۰ کشور دیگر خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نظارت می‌کند گفت جنگنده‌های‌ای ۱۰ کاملا برای اجرای ماموریت‌های مورد نظر فعال هستند.

وزارت دفاع امریکا در ماه گذشته میلادی یک اسکادران (شامل ۱۰ فروند) از جنگنده‌های‌ای ۱۰ به خاورمیانه اعزام کرد. این اتفاق بعد از آن روی داد که گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه حملاتی علیه پایگاه‌های امریکا در این کشور انجام دادند. در یکی از این حملات با استفاده از پهپاد انتحاری، یک پیمانکار نظامی امریکایی کشته شد.

ارتش امریکا و گروه‌هایی که مورد حمایت و وابسته به ایران توصیف می‌شوند در سوریه بارها، حملاتی علیه یکدیگر داشتند.

این اتفاق در زمانی روی می‌دهد که تنش میان ایران و امریکا روبه افزایش است. نیروی دریایی امریکا روز پنجشنبه گذشته خبر داد ایران یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرد. این نفتکش به مقصد امریکا نفت حمل می‌کرد.

ارتش ایران گفته است این نفتکش پس از تصادف با یک کشتی ایرانی تلاش کرد با خاموش کردن دستگاه‌های ردیابی فرار کند، اما توقیف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین