کد خبر: ۸۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

افزایش رهن و اجاره مسکن در مرکز تهران

به گفته یک کارشناس امور ملکی در محدوده انقلاب تهران، برخی از مالکان بدون اینکه در نظر بگیرند که آیا با رقم انتخابی خود مستاجری خواهند داشت یا نه، نرخ رهن و اجاره خود را افزایش می‌دهند.
افزایش رهن و اجاره مسکن در مرکز تهران
آفتاب‌‌نیوز :

بازار رهن و اجاره خانه‌های ۶۰ الی ۸۰ متری حوالی میدان انقلاب که از نقاط معروف تهران با دسترسی مناسب است مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی ما از فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که برای رهن خانه با این متراژ در این محله، دست‌کم باید ۲۰۰ میلیون تومان رهن در نظر داشت و اجاره ملک بر حسب رهن خانه از ۳ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است.

یک مشاور املاک در محدوده انقلاب به اکوایران می‌گوید: «برخی از مالکان بدون اینکه در نظر بگیرند که آیا با رقم انتخابی خود مستاجر خواهند داشت یا نه، نرخ رهن و اجاره خود را افزایش می‌دهند و برخی‌ها هم با شروع سال و در تمدید قرارداد مستاجران را درک می‌کنند؛ در حال حاضر شاید بتوان گفت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مشتریان ما افزایش قیمت نداده‌اند که یکی از دلایل آن می‌تواند تجربه مالک از طولانی شدن بازه زمانی اجاره رفتن ملکشان باشد.»

به گفته وی، قیمت‌ها ابتدا توسط مشاوران امور ملکی کارشناسی می‌شود، اما اغلب اوقات، مالک در ذهن خود نرخ رهن و اجاره را تعیین کرده است و رقم بالاتر از رقم کارشناسی شده را پیشنهاد می‌دهد.

برای رهن یک واحد با متراژ ۶۰ مترمربع در میدان انقلاب، ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره آن ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و واحدی ۷۰ متری نیز، با ۸۵۰ میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه ۱۰۰ هزار تومان آگهی شده است.

برای رهن کامل آپارتمانی دیگر با متراژ ۸۰ مترمربع، ۶۰۰ میلیون تومان و برای آپارتمانی با مساحت ۵۰ مترمربع، ۴۵۰ میلیون تومان و برای رهن واحدی ۷۵ متری در محدوده میدان انقلاب، ۴۵۰ میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش رهن و اجاره مسکن در مرکز تهران

منبع: اکوایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین