کد خبر: ۸۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

زمان اعلام قیمت خودرو‌های مونتاژی مشخص شد

سخنگوی شورای رقابت گفت: بررسی قیمت خودرو‌های تولیدکنندگان بخش خصوصی و به اصطلاح مونتاژکاران، در جلسه آینده شورای رقابت مورد بررسی قرار می‌گیرد که به احتمال زیاد شنبه هفته آینده (۱۶ اردیبهشت) خواهد بود.
زمان اعلام قیمت خودرو‌های مونتاژی مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

شورای رقابت امروز اعلام کرده است که قرار است شنبه 16 اردیبهشت قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه شورای رقابت بررسی و اعلام شود. نوسانات ارز در روزهای اخیر باعث شده تا شورای رقابت اعلام قیمت خودرو را عقب بیندازد.

سخنگوی شورای رقابت از بررسی قیمت خودروهای مونتاژی در شنبه آینده خبر داد.به گفته سخنگوی شورای رقابت قرار است قیمت خودروهای مونتاژی به گونه‌ای تصویب شود که خریدار و تولید کننده متضرر نشوند.

سخنگوی شورای رقابت گفت: بررسی قیمت خودروهای تولیدکنندگان بخش خصوصی و به اصطلاح مونتاژکاران، در جلسه آینده شورای رقابت مورد بررسی قرار می‌گیرد که به احتمال زیاد شنبه هفته آینده (۱۶ اردیبهشت) خواهد بود.

«اسماعیل شجاعی» با بیان اینکه این شورا قیمت‌گذار نیست، بلکه یک نهاد تنظیم‌گر کلان است، افزود: شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را مشخص کرده و به وزارت صمت و سازمان حمایت اطلاع رسانی کرده است که بر اساس شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده، است.

وی خاطرنشان‌کرد: بر اساس همین دستورالعمل نیز محاسبات قیمتی انجام خواهد شد.

شجاعی ادامه‌داد: اگر محاسبات قیمتی و قیمت‌ها مورد موافقت شورا قرار گرفت، همان قیمت‌ها نهایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس هنوز مشخص نیست در موضوع قیمت‌های جدید تخلفی از سوی شرکت‌های خصوصی و مونتاژکاران انجام شده باشد و این مساله در جلسه آینده شورای رقابت (احتمالا شنبه هفته آینده) مشخص خواهد شد.

در روزهای گذشته افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از سوی تولیدکنندگان بدون مصوبه شورای رقابت که در برخی موارد به فروش خودرو با قیمت‌های جدید انجامیده است، اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین