کد خبر: ۸۳۸۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
نیروی حراست درخواست کرد که وکلا کروات نزنند

جلوگیری از برگزاری همایش کانون وکلا به دلیل استفاده از کروات

جویجری تصریح کرد: استفاده کروات مساله غیر قانونی و یا غیر شرعی یا غیر عرفی نیست؛ و کاملا در جامعه وکلا یا جامعه مهندسان رایج است و عرف مجامع تخصصی است.
جلوگیری از برگزاری همایش کانون وکلا به دلیل استفاده از کروات
آفتاب‌‌نیوز :

جویجری نائب رییس کانون وکلای استان خوزستان با اشاره به جلوگیری از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در اهواز گفت: نیروی حراست محل برگزاری مراسم درخواست کرد که وکلا کروات نزنند و به همین دلیل از برگزاری مراسم افتتاحیه همایش جلوگیری کردند.

اسماعیل جویجری اظهار کرد: نیروی حراست تالار گیت بوستان وابسته به سازمان آب و برق خوزستان که محل برگزاری مراسم افتتاحیه این همایش بود، خواستار این بودند که وکلا کروات خود را باز کنند و به همین جهت از برگزاری مراسم افتتاحیه جلوگیری کردند.

وی افزود: بعد از این جلوگیری، محل برگزاری همایش را تغییر دادیم و همایش در محل دیگری ادامه پیدا گرد.

نائب رییس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان با ابراز ناراضایتی از این اقدام گفت: متاسفانه هم به مهمانان ما بی‌حرمتی شد و به جامعه وکلا اهانت شد. در این همایش ما مهمانان ویژه‌ای از سراسر کشور دعوت کرده بودیم، اما با خواسته غیرقانونی مواجه شدیم.

جویجری تصریح کرد: استفاده کروات مساله غیر قانونی و یا غیر شرعی یا غیر عرفی نیست؛ و کاملا در جامعه وکلا یا جامعه مهندسان رایج است و عرف مجامع تخصصی است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم از کروات زدن کسی جلوگیری کنیم و همچنین متولیان سالن همایش در خصوص کروات هیچ شرطی اعلام نکرده بودند و از قبل به ما گفته نشده بود که کسی کروات نزند. قطعا اگر چنین چیزی از قبل اعلام می‌کردند، محل دیگری را در نظر می‌گرفتیم.

جویجری در پاسخ به این‌که نیروی که از برگزاری مراسم جلوگیری کرده‌اند، ضابط قضایی بوده‌اند یا خیر، عنوان کرد: این نیرو‌ها ضابط قضایی نبوده‌اند و نیروی حراست وابسته به سازمان آب و برق خوزستان بودند و در پاسخ به ما اعلام می‌کردند که مدیریت چنین درخواستی کرده است، حال این که مدیریت کدام بخش است، اطلاعی به ما نداده‌اند.

این وکیل دادگستری گفت: رییس جمهور امروز به سوریه سفر کردند و با رییس جمهور سوریه که کروات زده بود دیدار کرد. همه روزه سفرا با کروات به دیدار وزرا و مقامات عالی کشور می‌روند و مهم‌تر این‌که مقام معظم رهبری با افرادی بسیاری دیدار داشته‌اند که کروات زده بودند.

جویجری ادامه داد: مساله کروات زدن نه غیر قانونی است و نه غیر اخلاقی، چرا باید با یک خواسته غیر منطقی از برگزاری یک همایش جلوگیری شود. این اقدام بر خلاف قانون بوده است و ما قطعا اقداماتی انجام خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
United States of America
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
3
48
دوستان شاید باور نکنند ولی در دهه شصت وقتی ما دانش آموز دبیرستان بودیم به پسرانی که جوراب سفید داشتند اشکال می گرفتند. کراوات که دیگر جای خود داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
3
49
از مغزهای زنگ زده پوسیده توقع بیشتری نمی شود داشت.مدیران خودشیرین که با نفاق و ریا بر سرکار آمدند برای ماندن خودشان از آبروی نظام و دین و شهدا مایه میگذارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین