کد خبر: ۸۳۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

کشته شدن دست کم ۵۴ تن در آشوب‌ها در هند

تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی در ایالت مانیپور در شمال شرق هند طی روز‌های اخیر به ۵۴ نفر و تعداد زخمی شدگان به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.
کشته شدن دست کم ۵۴ تن در آشوب‌ها در هند
آفتاب‌‌نیوز :

امروز (شنبه) گزارش داد که زندگی در این ایالت به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد، مغازه‌ها و بازارها باز شده‌اند و خودروها شروع به تردد در جاده‌ها کرده‌اند.

جمعه گذشته، پس از درگیری بین گروه‌های افراطی مسلح و افسران مجری قانون، یگان‌های بیشتری از ارتش و پلیس در این ایالت مستقر شدند. در مناطق درگیری نیز موانع و ایست‌هایی ایجاد شد. سخنگوی وزارت دفاع هند گفت: ارتش ۱۳ هزار نفر را از مناطق درگیری خارج کرده است.

پیش از این، مقامات مانیپور به یگان‌های ارتش دستور داده بودند که از سلاح علیه تحریک‌کنندگان به ناآرامی و درگیری‌های قبیله‌ای استفاده کنند. ارتش توانسته است وضعیت را در ۲ منطقه از ۱۰ منطقه مانیپور تحت کنترل درآورد که در آن در اوایل این هفته درگیری‌های شدیدی بین نمایندگان قبایل کوکی و مته رخ داد. دلیل این درگیری‌ها درخواست مهاجران قبیله مته برای به دست آوردن وضعیت به اصطلاح "طبقه ثبت شده" در مانیپور بود. این وضعیت به اعضای این طبقه امتیازات زیادی از جمله هنگام درخواست شغل در یک سازمان یا مؤسسه دولتی، هنگام ورود به مؤسسات آموزش عالی و مزایای دیگر می‌دهد. این باعث اعتراض قبیله کوکی که مردم بومی ایالت هستند، شد، چراکه چنین خواسته‌هایی را تجاوز به حقوق خود می‌دانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین