کد خبر: ۸۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

انتقاد‌ها از پلیس انگلیس بابت بازداشت معترضان ضد سلطنت

همزمان با مراسم تاجگذاری چارلز سوم و اعتراضات ضد سلطنتی، شماری از فعالان جمهوری‌خواه و فعالان محیط زیست توسط پلیس انگلیس دستگیر شدند تا مجموع بازداشتی‌ها به ۵۲ تن برسد.
انتقاد‌ها از پلیس انگلیس بابت بازداشت معترضان ضد سلطنت
آفتاب‌‌نیوز :

 تعدادی از فعالان محیط زیست که شعارهای ضد سلطنتی سر می‌دادند، توسط پلیس دستگیر شدند. همچنین جمعی از فعالان گروه "نفت را متوقف کنید" با پوشیدن تیشرت‌هایی که نام گروهشان بر روی آن ثبت شده بود، اعتراض خود را به این مراسم نشان دادند.

به گزارش یورو نیوز، گروه "نفت را متوقف کنید" که متشکل از فعالان محیط زیست است، در فوریه ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کرد. هدف و پیغام این گروه این است که انگلیس باید تولید سوخت‌های فسیلی را متوقف کند. این گروه به انجام روش‌های اعتراضی خاصی از جمله مسدودسازی جاده‌ها و تخریب اموال عمومی معروف است.

گراهام اسمیت، رهبر گروه ضدسلطنتی جمهوری‌خواه و همچنین تعدادی از اعضای این گروه نیز در پی اعتراضات به مراسم تاجگذاری روز شنبه دستگیر شدند. اعضای این گروه با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر "پادشاه من نیست" اعتراضات خود را علیه این مراسم نشان دادند. این گروه گفت که پلیس پیشاپیش از برنامه‌های آن‌ها مطلع شده بود.

گرچه گروه ضدسلطنتی جمهوری‌خواه اقلیت محسوب می‌شود، اما جمعیت آن به‌خصوص در میان قشر جوان هر روز در حال افزایش است.

علاوه بر این افراد و شعارها، در میان اعتراضات ضدسلطنتی شعارهای دیگری از جمله "پادشاه انگل" و "سلطنت را منحل کنید" به گوش می‌خورد.

پلیس انگلیس پیشتر اعلام کرده بود هرگونه اخلال در روند مراسم تاجگذاری را برنمی‌تابد اما این دستگیری‌ها موجی از انتقادات مبنی بر "جلوگیری از آزادی بیان" را علیه پلیس انگلیس به‌دنبال داشته است. پلیس انگلیس تایید کرد که تعدادی را به ظن ایجاد اختلال و بر هم زدن فضای صلح‌آمیز در حین مراسم تاجگذاری چارلز دستگیر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین