کد خبر: ۸۳۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

سرقت از مردم با جعل عنوان مامورپلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو نفر که در پوشش مامور پلیس اقدام به سرقت مسلحانه از شهروندان کرده بودند، خبر داد.
سرقت از مردم با جعل عنوان مامورپلیس
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش و درپی وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان در پوشش مامور پلیس در مناطق کوهستانی کن و غرب تهران رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات میدانی خود متوجه شدند که دو سارق حرفه‌ای با سلاح کلت کمری طعمه‌های خود را در غرب تهران و به‌خصوص در مناطق کوهستانی کن شناسایی کرده و به بهانه اینکه آنها مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند اقدام به تهدید این افراد با کلت کمری کرده و در این پوشش اقلام گران‌بهای آنان را سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی متوجه شدند، متهمان افراد سابقه دار هستند و به تازگی از زندان آزاد شده‌اند. آنان پس از دریافت این سرنخ با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در غرب تهران مورد  شناسایی قرار دادند.

ولیپور گودرزی ادامه داد:‌ کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات اقدام به هماهنگی‌ با مرجع قضائی کرده و با اخذ مجوزهای لازم راهی مخفیگاه این افراد شده و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازرسی از مخفیگاه متهمان گفت:‌ در جریان بازرسی از این محل یک قبضه کلت کمری و دو عدد بی‌سیم که از آنها در انجام سرقت استفاده شده بود، کشف و ضبط شد. متهمان هم پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت از شهروندان با سلاح کلت کمری در پوشش مامور پلیس در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت:‌ با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به مردم توصیه کرد که در صورت مواجهه با چنین افراد حتما کارت شناسایی آنان را رویت کنند. همچنین توجه داشته باشند که هیچ ماموری حق تهدید شهروندان را نداشته و نمی‌تواند اموال و اشیای قیمتی را از آنان دریافت کند. در صورت مواجهه با چنین مواردی حتما با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین