کد خبر: ۸۳۹۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
"ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل" عامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در تصادفات جاده ای!

هشدار پلیس به وزارت بهداشت: چرا باید ۴۳ درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان جان دهند؟!

در کنار مسئله "ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل" که یکی از عوامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده‌ای است، ۴۳ درصد از تصادفی‌ها نیز در بیمارستان‌ها جان خود را به دلیل مجهز نبودن برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" از دست می‌دهند!
هشدار پلیس به وزارت بهداشت: چرا باید ۴۳ درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان جان دهند؟!
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مواردی که پلیس راهور درباره آن بار‌ها متذکر شده، بحث مجهز نبودن برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" است. تروما به بخشی از بیمارستان‌ها گفته می‌شود که به بیماران اورژانسی یا تصادفی خدماتی در راستای تشخیص اولیه و صحیح بیماری یا آسیب وارده ارائه داده می‌شود.

همین عامل باعث شده که درصد قابل توجهی از افراد سانحه دیده در تصادفات جاده‌ای پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند!

سردار هادیانفر در این زمینه به تسنیم گفت: ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان‌ها به بخش "تروما" مجهز نیستند!

گزارش‌های ماموران بیمه نیز این موضوع را تایید کرده است. به گفته آنها، اکثر تصادفی‌ها در بیمارستان، به دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (عدم تشخیص این موضوع توسط بیمارستان)، جان خود را از دست می‌دهند.

عدم توجه به «تکمیل و بروزرسانی تجهیزات بیمارستانی توسط وزارت بهداشت» به ویژه در بخش مربوط به تروما در حالی است که به گفته سردار هادیانفر، وزارت بهداشت سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت رسیدگی به مصدومان تصادفات دریافت می‌کند تا بهترین خدمات را بدون دریافت هزینه به آن‌ها ارائه دهد.

لازم به ذکر بخش عمده‌ای از فوتی‌های تصادف، در صحنه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند؛ آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۱ درصد فوتی‌ها در صحنه و ۶ درصد حین انتقال مصدوم به بیمارستان و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

اینکه چگونه می‌توانیم میزان فوتی‌ها در صحنه را کاهش دهیم، سوژه‌ای بوده که توسط خبرگزاری تسنیم دنبال شده است.

"ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل" عامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در تصادفات جاده ای!

به گفته مسئولان فراجا، ناایمن بودن «خودروها» و «نقاط حادثه‌خیر» دو دلیل اصلی است که هنگام تصادفات، منجر به فوت سرنشینان خودرو می‌شود البته نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد این است که از میان این دو دلیلی که مرگ سرنشینان خودرو را رقم میزند، عامل "ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل" نقش بسیار پررنگ‌تری را دارد چرا که در صورت ایمن بودن خودرو حتی اگر مسیری جزء نقاط حادثه‌خیز محسوب و منجر به سانحه برای خودرو شود، ایمنی خودرو به تنهایی می‌تواند مانع از مرگ سرنشینان خودرو سانحه‌دیده شود.

البته جان باختن ۶ درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان‌ها هم نکته حائز اهمیتی است که با تامین بالگرد (از سوی وزارت بهداشت، اورژانس و دیگر بخش‌های مربوطه) می‌توان این عدد را کاهش داد، چراکه اغلب این مصدومان به خاطر دیر رسیدن به مراکز درمانی (طولانی بودن دسترسی به مراکز درمانی در جاده‌های طولانی) جان خود را از دست می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین