کد خبر: ۸۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۳
توسط دفتر نخست‌وزیر لبنان اعلام شد

استمداد دولت لبنان از بان‌کی‌مون برای حل پروندۀ دیپلمات‌های ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا به گزارش تلویزیون محلی NBN TV در لبنان، دفتر فؤاد سینیوره (نخست‌وزیر لبنان) به اتهاماتی که سید حسن نصرالله در مورد پروندۀ دیپلمات‌های ربوده‌شدۀ ایرانی وارد کرده بود، پاسخ داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روز پنج‌شنبه، یک بیانیه از سوی دفتر سینیوره اعلام کرد که دولت لبنان شهریور سال گذشته نامه‌ای به بان‌کی‌مون (دبیر کل سازمان ملل متحد) نوشته و از او خواسته است به کشف سرنوشت چهار دیپلمات ربوده‌شدۀ ایرانی در لبنان کمک کند.

این بیانیه در پاسخ به اظهارات نصرالله در روز پنج‌شنبه بود که گفته بود: «دولت لبنان مسؤول کشف سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی است که در سال 1982 در لبنان ربوده شدند».

همچنین نصرالله گفت که اسرائیلی‌ها، گزارشی دربارۀ سرنوشت این چهار ایرانی در اختیار او قرار داده‌اند. این گزارش می‌گوید چهار دیپلمات ایرانی توسط شبه‌نظامیان «القوات اللبنانیه» (LF) در یک ایست بازرسی در شمال لبنان ربوده شده و بعداً به قتل رسیده‌اند.

نصرالله گفته است که این گروه شبه‌نظامی جواب‌های کلیدی را در دست دارد، و افزود: «اگر این گروه ایرانی‌ها را به اسرائیل تحویل داده است، باید این را بگوید؛ اگر هم آنها را کشته است، باید جسدهای آنها را تحویل دهد».

نصرالله گفت که این حزب هم‌اکنون در کابینۀ دولت لبنان حضور داشته و وزارت دادگستری را در اختیار گرفته است. بنابراین کابینۀ لبنان مسؤول کشف سرنوشت ایرانیان ربوده‌شده است.

با این حال، آنتونی زهرا (نمایندۀ این حزب در پارلمان لبنان) گفت که حزب او در ماجرای دیپلمات‌های ربوده‌شدۀ ایرانی نقشی نداشته است. وی «ایلی حبیقه» (فرمانده سابق این گروه که سال 2002 در انفجار بمبی در نزدیکی محل سکونتش کشته شد) را مقصر این ماجرا دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین