کد خبر: ۸۳۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

گله از برخی برخورد‌های پلیس فرودگاه با حاجی‌ها

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت به فرماندهان پلیس فرودگاه توصیه کرد در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی تدبیر شود تا توهین و تحقیری متوجه زائران نشود.
گله از برخی برخورد‌های پلیس فرودگاه با حاجی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه آغاز اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از سوم خردادماه، نشست فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، و همچنین رییس سازمان حج و زیارت در سالن اجتماعات پلیس فرودگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به لزوم حفظ حرمت و شأن زائران خانه خدا، ‌تاکید کرد:‌ در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی، تدبیری صورت گیرد که توهین و یا تحقیری متوجه زائران خانه خدا نشود.

نواب افزود: احیانا اگر صلاحیت فردی در بازرسی‌ها احراز نشد و پلیس به او مظنون شد، اقدامات پلیسی همراه با رعایت حفظ شئون زائر خانه خدا انجام شود و به گونه‌ای رفتار شود که به آبروی افراد لطمه وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به شعار حج ۱۴۰۲ «تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» اشاره کرد و با تبیین همگرایی اسلامی، بیان کرد: همبستگی در جهان اسلام باید بیش از گذشته تقویت شود و هرچقدر که این همبستگی مستحکم‌تر شود حلقه بر رژیم اشغالگر قدس تنگ‌تر خواهد شد.

در ۱۰ سال گذشته هیچ زائری در فرودگاه‌های میزبان بازداشت نشده است

سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست تنوع فرهنگی زائران را یادآور شد و گفت: با توجه به این‌که در مراسم حج، افراد از اقوام و فرهنگ‌های مختلف در کنار هم حضور دارند، در بازرسی‌ها به این تفاوت‌ها، توجه و متناسب با آن اقدامات لازم تدبیر شود.

حسینی در عین حال با تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه در نحوه تعامل با زائران گفت: با اقدامات مناسب پلیس، در ۱۰ سال گذشته، هیچ بازداشتی در فرودگاه‌های کشور میزبان نداشتیم.

او همچنین به نظرسنجی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حج گذشته میزان رضایتمندی از عملکرد پلیس بیش از ۸۵ درصد بود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی نارضایتی‌ها نیز اظهار کرد: برخی از این نارضایتی از سوی بانوان زائر بوده است که باید تلاش شود در بازرسی‌هایی که صورت می‌گیرد، همه نکات بیشتر رعایت شود.

حسینی گفت: در سال‌های گذشته بعضی از سختگیری‌ها موجب شد تا زائران داروهای مورد نیاز خود را رها کنند و با خود به عربستان نبرند، این درحالی است که زائران مجوز همراه داشتن دارو با نسخه پزشک را دارند.

معطلی زائران را کم می‌کنیم

سردار محسن عقیلی ـ فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ـ در این نشست مشترک، با اشاره به این‌که ماموریت حج، بهترین ماموریت برای این مجموعه به حساب می‌آید، گفت: تلاش خواهیم کرد تا میزان نارضایتی به حداقل برسد.

او افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌ویژه در زمان حضور زائران در فرودگاه، قصد داریم معطلی زائران را به کمترین زمان ممکن برسانیم.

عقیلی گفت: این آموزش‌ها کمک خواهد کرد تا زائران حج در کشور میزبان دچار گرفتاری نشوند. تمام مقدمات و تدابیر لازم را برای این‌که بتوانیم عملیات خوب و هوشمندانه‌ای داشته باشیم، فراهم کرده‌ایم.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت قرار است در حج پیش رو بیش از ۸۷ هزار زائر به همراه عوامل اجرایی در قالب ۵۷۰ کاروان از ۲۱ فرودگاه کشور به عربستان اعزام شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین