کد خبر: ۸۳۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

ذخایر ال‌ان‌جی شناور افزایش یافت

گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) ذخیره شده در کشتی‌ها با وجود ارزان شدن قیمت‌ها، از نظر فصلی به سطح بالایی افزایش پیدا کرده که نشانه کاهش تقاضا برای این سوخت است.
ذخایر ال‌ان‌جی شناور افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت پایه بازار اروپا پس از کاهش حدود یک چهارمی از اواخر مارس، روز چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود از تابستان سال ۲۰۲۱ ثابت ماند. با پایان فصل گرمایش در اروپا و گرمای تابستانی که هنوز شروع نشده است، مصرف گاز در حال حاضر کاهش پیدا کرده است و عجله ای برای تخلیه سوخت در نفتکش‌ها وجود ندارد.

طبق آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ که به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد، حجم ال‌ان‌جی که به مدت بیش از ۲۰ روز روی آب مانده است، در اوایل هفته جاری به ۳.۴ میلیون تن رسید که بالاترین سطح ثبت شده برای این وقت از سال و همچنین نزدیک به بالاترین رکوردی است که اواخر ماه مه سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود که تقاضای جهانی برای انرژی در ماه‌های نخست پاندمی کووید ۱۹ سقوط کرده بود.

این روند نشان می دهد که گاز موجود در بازار، بیشتر از تقاضای فعلی است. این میزان مشابه ذخایر روی آب، معمولا در آستانه فصل زمستان مشاهده می‌شود، نه در بهار که کشورها ذخیره سازی با قیمت‌های پایین‌تر پیش از آغاز از ماه‌های، شروع می‌کنند.

معامله‌گران به دقت تقاضای سرمایشی را دنبال می‌کنند که در هفته‌های آینده با گرم شدن هوا، ممکن است افزایش پیدا کند و قیمت‌هایی که می‌توانند محموله‌های خود را بفروشند را افزایش دهد. همچنین، تجدید تقاضا در آسیا و افزایش مجدد استفاده صنعتی از گاز مورد توجه است.

به گفته لو مینگ پانگ، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی "ریستاد انرژی"،   میانگین سرعت برای ناوگان کشتی‌های ال‌ان‌جی جهان هم کاهش پیدا کرده و از میانگین حدود ۱۴ گره برای آوریل در سالهای گذشته، به ۱۳ گره در آوریل امسال رسیده که ممکن است نشان دهنده عرضه ناکافی در بازار باشد و تحویل برای تطبیق با سطح کمتر فعالیت در این مدت، کاهش پیدا کرده است.

ذخایر ال‌ان‌جی جهان برای این وقت از سال، بالاتر بوده در حالی که ذخایر زیرزمینی گاز در اروپا، حدود ۶۲ درصد پر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات گاز هلند برای ماه آتی که قیمت پایه بازار اروپاست، آخرین بار با ۰.۵ درصد افزایش، به ۳۶.۱۳ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید. قرارداد معادل آن در انگلیس، ۰.۶ درصد افزایش یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین