کد خبر: ۸۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

انتخابات ترکیه؛ آرای «محرم اینجه» هم شمارش خواهد شد!

در شرایطی که "محرم اینجه" از شرکت در رقابت ریاست جمهوری ترکیه انصراف داده است، شورای عالی انتخابات اعلام کرد که آرای او شمارش شده و باطل اعلام نخواهد شد!
انتخابات ترکیه؛ آرای «محرم اینجه» هم شمارش خواهد شد!
آفتاب‌‌نیوز :

محرم اینجه، رهبر حزب "مملکت" ترکیه است که برای شرکت در انتخابات امروز یکشنبه نامزد شده بود اما تنها چند روز مانده به رای‌گیری انصراف خود را اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره،  با این تصمیم ناگهانی اینجه، کمیسیون برگزاری انتخابات که برگه‌های رای برای انتخابات ریاست جمهوری را از قبل چاپ کرده بود، نتوانست نام او را حذف کرده و دوباره اقدام به چاپ و توزیع برگه‌های رای کند. بنابراین، امروز که رای‌دهندگان به پای صندوق‌های رای رفتند، به جای مواجهه با نام سه نامزد ریاست جمهوری، نام چهار نامزد از جمله محرم اینجه را دیدند.

به دنبال این همهمه و آشفتگی، شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که آرای محرم اینجه شمارش شده و در ادامه باطل اعلام نخواهد شد.

این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که کمتر از دو ساعت تا پایان زمان رای‌گیری باقی مانده است. با پایان یافتن زمان انتخابات در ساعت ۱۷ به وقت محلی، شمارش آرا به تدریج آغاز خواهد شد و اولویت با نتایج ریاست جمهوری است و بعد نتایج انتخابات پارلمانی. انتظار می‌رود تا فردا دوشنبه تصویر روشنی از نتیجه انتخابات به دست آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین