کد خبر: ۸۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

دوره‌گردی زلنسکی برای دریافت سلاح؛ این بار در لندن

رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (دوشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد پایتخت انگلیس شد.
دوره‌گردی زلنسکی برای دریافت سلاح؛ این بار در لندن
آفتاب‌‌نیوز :

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، صبح امروز در جدیدترین توقف در تور سفرهایش به کشورهای غرب اروپا با هدف جلب کمک‌های جدید وارد انگلیس شد.

 به نوشته روزنامه گاردین، زلنسکی قبل از ورود به انگلیس، در سفر به پایتختهای آلمان و فرانسه قول کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌ها را از دولت های این دو کشور گرفته بود. آلمان یک بسته کمک‌های نظامی جدید به ارزش مجموعا ۲.۹۵ میلیارد دلار را که مجموع تعهدش به کی‌یف از زمان شروع جنگ در این کشور را به تقریبا دو برابر می‌رساند اعلام کرد.

اوکراین بعد از سفر از پیش اعلام نشده زلنسکی به پاریس اعلام کرد، فرانسه قبول کرده چندین گردان از نیروهای اوکراینی را تحت آموزش قرار داده و به ده‌ها خودروی زرهی و تانک سبک تجهیز کند.

به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی اعلام کرده، در سفر به لندن با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دیداری رو در رو و همچنین در صدر هیات مقامات دو کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور اوکراین در توئیتی نوشت: "امروز در لندن. انگلیس در زمینه گسترش توانمندی‌های ما در زمین و هوا یک رهبر است. این همکاری امروز ادامه پیدا می‌کند. من با دوست خودم ریشی دیدار خواهم کرد. ما مذاکراتی اساسی را به صورت رو در رو و در قالب هیاتها خواهیم داشت."

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی بر اهمیت این نشست در پستی که در توئیتر منتشر ساخت تاکید کرده و گفت،‌ تمرکز این مذاکرات بر تقویت توانمندی های دفاعی اوکراین و آرمان پیوستن آن به ناتو است.

به گزارش نشریه ایونینگ استاندارد انگلیس، زلنسکی و سوناک قرار است درباره تدارک اوکراین برای "دوره تشدید فعالیت نظامی" بحث و تبادل نظر کنند.

ریشی سوناک قبل از نشست امروزش با زلنسکی قول ارائه صدها پهپاد تهاجمی دوربرد را برای اوکراین داده است.

به نوشته ایونینگ استاندارد، رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر انگلیس نشستی را در اقامتگاه "چکرز" برای "مذاکراتی اساسی" برگزار خواهند کرد.

چند روز پیش انگلیس قبول کرد به اوکراین موشکهای دقیق "استورم شادو" را به اوکراین داده و تبدیل به اولین موشک کروز دوربرد در زرادخانه این کشور کند.

از سوی دیگر دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد، این کشور در ماه‌های آینده موشک‌های ضد هوایی و سامانه‌های پهپادی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان کرد: "امروز نخست وزیر انگلیس برنامه تحویل صدها موشک ضدهوایی و دیگر سامانه‌های پهپادی شامل صدها پهپاد تهاجمی دوربرد جدید با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر را تایید می‌کند."

دولت انگلیس در این بیانیه خاطر نشان کرد: همه این تسلیحات در طی ماه‌های آینده همچنان که اوکراین برای تشدید مقاومت خود در برابر حمله در جریان روسیه تدارک می‌بیند تحویل داده خواهند شد.

دولت انگلیس اعلام داشت، این کشور در تابستان امسال آموزش دادن به خلبانهای اوکراینی را شروع خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین