کد خبر: ۸۴۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
کاخ سفید مدعی کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ با اوکراین شد

کربی: شاهد افزایش همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه هستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر مدعی کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ با اوکراین شد.وی در ادامه مدعی شد که ایران به عنوان بخشی از این همکاری‌های نظامی، از ماه اوت تاکنون بیش از 400 پهپاد برای روسیه فراهم کرده است.
کربی: شاهد افزایش همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در اظهاراتی ادعا کرد که ایالات متحده شاهد آثار بیشتری از افزایش همکاری‌هالی دفاعی ایران و روسیه است که تهدیدی علیه همسایه‌های ایران محسوب می‌شوند و جنگ روسیه در اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد که ایران به عنوان بخشی از این همکاری‌های نظامی، از ماه اوت تاکنون بیش از 400 پهپاد برای روسیه فراهم کرده است.

به گزارش رویترز، ادعای ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین درحالی تکراری می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قویاً این ادعاها را رد و تاکید کرده‌اند که فروش پهپادهای ایران به مسکو مربوط به دوران پیش از جنگ اوکراین بوده و تهران از نحوه استفاده چنین پهپادهایی هیچ اطلاعی ندارد.

همچنین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این در نشستی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی‌اساس خوانده و گفته بود که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند. این در حالی است که صنعت نظامی اوکراین از اساس وجود ندارد و از سوی صنعت غرب تامین می‌شود.

نبنزیا تاکید کرده بود: ما تحت تاثیر سخنان شرکای سابق غربی قرار نمی‌گیریم. آنها سعی می‌کنند توجهات را به سمت اتهامات بی‌اساس درباره انتقال سلاح از ایران به روسیه معطوف کنند. ما بارها این اتهام را رد کرده‌ایم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز پیشتر در پاسخ به این ادعاها مقامات غربی و آمریکایی تصریح کرده بود که جمهوری اسلامی ایران تنها تعداد معدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

وی علاوه‌براین گفته بود: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده است ما نسبت به این مسئله بی تفاوت نخواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین