کد خبر: ۸۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

محسن رضایی: ارزش‌های اسلامی در کشور تضعیف شده/ دشمنان زنان را مورد توجه قرار داده‌اند

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر ارزش‌های اسلامی در کشور ما تضعیف شده است، گفت: اگر طی سال‌های اخیر در راه شهدا تردید نمی‌شد، امروز وضعیت ما در حوزه صنعت و کشاورزی بهتر بود.
محسن رضایی: ارزش‌های اسلامی در کشور تضعیف شده/ دشمنان زنان را مورد توجه قرار داده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در یادواره ۸۵۳ شهید سرافراز شهرستان نهاوند که در محل مصلی نماز جمعه شهر نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند شهدای باغیرت و مجاهدان مخلصی در راه خدا داده است و این شهرستان سابقه‌ای تاریخی و کارنامه‌ای بزرگ در تاریخ ایران و اسلام دارد. این کارنامه نشان می‌دهد که شهرستان نهاوند با تقدیم شهدایی مثل شهدای گروه انقلابی ابوذر، شهید قدوسی، شهید حیدری و خورشید درخشانی همچون شهید میزرامحمد سلگی و سایر شهدایش با تمام وجود به صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی آمده است. وجود این شهدای بزرگوار در شهرستان به خاطر این است که این شهرستان جایگاه و رسالتش را به خوبی می‌داند و علمدار بودن از ویژگی‌های این شهرستان است و این شهرستان همواره زنده و مؤثر بوده است. امروز هم از جوانان این شهرستان همین انتظار را داریم که مانند شهیدان گرانقدر این شهرستان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و کشاورزی علمدار و پیشگام باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان از بیداری ملت ما به شدت هراس دارند، یادآور شد: اگر هدف ما بزرگ نبود ما این همه سختی نمی‌کشیدیم و از این سختی‌ها باید فهمید که ما هدفمان بزرگ است و ملت ایران راه بسیار بزرگی در پیش گرفته‌اند. دشمنان ما حالا که فهمیده‌اند از جنگ و محاصره اقتصادی ملت ایران نتیجه‌ای نگرفته و مقاومت مردم ما را دیدند، تصمیم گرفته‌اند ریشه ما را بزنند و این ریشه همان ارزش‌هایی است که در کشور ما بارور شده است. دشمنان ما امروز تصمیم گرفته‌اند اعتماد به نفس، خودباوری و ارزش‌های اسلامی‌- ایرانی ما را از نسل نوجوان و جوانمان بگیرند و اینکه به تازگی موضع حجاب را مطرح کرده‌اند می‌خواهند کشور را دو قطبی و بین مردم ما اختلاف ایجاد کنند.

رضایی اضافه کرد: ایران اسلامی دنبال ساختن یک تمدن بزرگ است و در این مسیر توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه خواهد داشت و ما برای این هدف باید راه شهدا را بپیماییم که این مسئولیت بسیار سنگین است. این ارزش‌های اسلامی- ایرانی است که ما را به هدف بزرگمان می‌رساند و شهدا دارند به ما می‌گویند که ناامید نشوید و ارزش‌های الهی‌تان را از دست ندهید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش‌های اسلامی در کشور ما تضعیف شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ در گام اول باید ارزش‌هایی مثل فداکاری، برادری، خودباوری و ... در کشور ما احیاء شود چراکه متأسفانه این ارزش‌ها در کشور ما تضعیف شده‌اند.

رضایی افزود: امروز پیشرفت‌های نظامی ما با تجهیزات بزرگترین قدرت‌های دنیا برابری می‌کند و دشمنان تلاش می‌کنند که جلوی پیشرفت‌های ما را بگیرند چراکه آن‌ها از اینکه این پیشرفت‌ها در حوزه صنعت، خودروسازی و کشاورزی ما اتفاق بیفتد، هراس دارند. اینکه امروز دشمنان ما موضوع زن را مورد توجه قرار داده‌اند به خاطر این است که آن‌ها از نقش مادری زنان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ترسیده‌اند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم غزه از شهدای ما الگو و الهام گرفته‌اند و با ایستادگی و مقاومت دارند دشمن را زانو در می‌آوردند، یادآور شد: بزرگترین درس این یادواره‌ها این است که ما وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنیم که چگونه این شهدا با دست خالی توانستند مشکلات را حل کنند.  ما نمی‌خواهیم بگوییم که امروز ما در اداره کشور مشکل نداریم و توانسته‌ایم از همه فرصت‌ها استفاده کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

در حالی که نزدیک به دو سال از فعالیت دولت رئیسی می گذرد و هر روز وضعیت اقتصادی کشور نیز وخیم تر می شود، محسن رضایی ادعا کرد: متأسفانه دولت مخروبه‌ای از دولت گذشته تحویل گرفت و اگر طی این چند سال اخیر در راه شهدا تردید نمی‌شد به طور قطع امروز وضع ما در صنعت و کشاورزی خیلی بهتر بود در صورتی که طی این سال‌ها عده‌ای دنبال این بودند که ریل و مسیر توسعه انقلاب را عوض کنند.

این مراسم با عطر حضور پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع "احمدظفری" متبرک شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین