کد خبر: ۸۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
مشاور وزیر کشور عراق:

توافقات خوبی با دولت ایران برای تسهیل حضور زائران اربعین حاصل شد

مشاور عالی وزیر کشور جمهوری عراق تاکید کرد: در توافقات صورت گرفته بین دو دولت در تلاش هستیم تا زائران به سهولت در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کنند.
توافقات خوبی با دولت ایران برای تسهیل حضور زائران اربعین حاصل شد
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی هادی علی الفکیکی پس از اولین نشست مشترک قرارگاه اربعین حسینی بین ایران و وزارت کشور جمهوری عراق در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این نشست برای برگزار کردن مراسم اربعین بحث و بررسی صورت گرفت پیرامون راهپیمایی میلیونی اربعین صحبت کردیم. در موارد زیادی به توافق نظر رسیدیم در تلاش هستیم تا ترافیک روانی برای رفت و آمد زوار داشته باشیم. گذرگاه‌هایی که زائران وارد خاک عراق خواهند شد مشخص گردید، قرارگاه‌های عبور و مرور کامیون‌ها تعیین شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد اتباع غیرایرانی ساکن ایران هم صحبت کردیم. در این نشست تاکید شد تا اسناد آنها از طرف جمهوری اسلامی ایران صادر شود. در مورد عراقی‌های ساکن در ایران دو نوع شرایط داریم اول گروهی که اسناد ایرانی در اختیار دارند و دوم گروهی که دوبار در حق آنها نادیده گرفته شد. یکبار صدام حسین به خاطر ایرانی بودن آنها را عراقی تلقی نکرد و بار دیگر این‌که هیچ نوع سندی مبنی بر این‌که عراقی یا ایرانی هستند به آنها داده نشده است.

وی افزود: با طرف ایرانی صحبت کردیم و قرار شد تا نشستی با سفارت عراق برگزار شود و در مورد جزییات اعطای این مدارک به این افراد صحبت کردند. حجم شیعیان ایرانی برای حضور در مراسم اربعین بسیار بالاست و مردم و دولت عراق بسیار استقبال می‌کنند. در تلاش هستیم تا زائران در بهترین شرایط و کوتاه‌ترین زمان در ایام اربعین به زیارت بیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین