کد خبر: ۸۴۰۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد:

بلیت هواپیما رسما گران شد/ کیفیت خدمات بالا نمی‌رود/ شاهد مهاجرت خلبان‌ها هستیم

پس از هفته‌ها سرگردانی مسافران و نبود بلیت در پیشخوان‌های اینترنتی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داد.
بلیت هواپیما رسما گران شد/  کیفیت خدمات بالا نمی‌رود/ شاهد مهاجرت خلبان‌ها هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر گفت: گرچه پیشتر درخواست افزایش قیمت ۱۰۰درصدی داشتیم به طور میانگین با افزایش ۲۹درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت شد.

وی افزود: مصوبه شورای عالی هواپیمایی به تایید ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است.

خبرگزاری تسنیم در ادامه به بخشی از انتقادات سامانی به نرخ‌گذاری دولتی در حوزه بلیط هواپیما اشاره کرده و نوشته است: این مقام مسئول با بیان اینکه براساس قانون پنجم، آزاد سازی نرخ باید صورت می‌گرفت، بیان کرد: طبق قانون، دولت نباید در نرخ‌گذاری دخالت کند بلکه صرفا باید نظارت داشته باشد، ولی دخالت کرده و نرخ تکلیفی اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی به این افزایش نرخ معترضند و امکان تعطیلی شرکت‌ها نیز وجود دارد,، اما ناگزیر از پذیرش هستیم و این افزایش نرخ، مشکل صنعت هواپیمایی را حل نمی‌کند.

پیشتر سازمان هواپیمایی کشور اطلاعیه‌ای درباره علت کمبود و گرانی بلیت هواپیما منتشر کرده بود و در آن از افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده بود:تحریم تحمیلی، ناوگان هوایی را با محدودیت مواجه کرده و منجر به عدم تناسب عرضه و تقاضا شده است تا جایی که برای پاسخ به تقاضا به تعداد ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم، اما اکنون ۱۷۰ فروند هواپیمای فعال داریم.

کیفیت خدمات بالا نمی‌رود/ شاهد مهاجرت خلبان‌ها هستیم

همچنین دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بدون نظرخواهی از فعالان صنعت و بدون کار کارشناسی نرخ ٢٩ درصدی را برای افزایش قیمت بلیت انتخاب کردند در حالی که این میزان افزایش قیمت، هیچ مشکلی از صنعت را حل نمی‌کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش ٢٩ درصدی بلیت هواپیما اظهار داشت: به شدت مخالف این مقدار افزایش بلیت هواپیما هستیم و با ٢٩ درصد افزایش قیمت، مشکلی از صنعت هوانوردی حل نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه از امروز قیمت بلیت هواپیما ٢٩ درصد افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: بدون حضور ذی‌نفعان صنعت در این باره تصمیم گرفته شد و نمی‌دانیم با کدام حساب و کتاب و چه فرمولی به نرخ ٢٩ درصد افزایش قیمت رسیدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه این تصمیم نشان می‌دهد در کشورمان بدون اقدامات کارشناسی تصمیمات گرفته، تعیین و ابلاغ می‌شود، گفت: بدون نظرخواهی از فعالان صنعت و بدون کار کارشناسی نرخ ٢٩ درصدی را برای افزایش قیمت بلیت انتخاب کردند در حالی که این میزان افزایش قیمت، هیچ مشکلی از صنعت را حل نمی‌کند. 

اسعدی سامانی با بیان اینکه دولت اراده‌ای برای رفع مشکلات و بحران ‌های صنعت هوانوردی ندارد، اظهار داشت: در صنعت هوانوردی شاهد مهاجرت خلبان‌ها هستیم و با این وضعیت مهاجرت خلبان‌ها سرعت پیدا می‌کند. 

وی تاکید کرد: با این میزان افزایش قیمت هیچ ارتقای کیفیت در خدمات نخواهیم داشت و دوره انتظار برای خرید بلیت مسیرهای پرتردد افزایش پیدا می‌کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
پرطرفدار ترین عناوین