کد خبر: ۸۴۰۸۸۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
قوه قضائیه اعلام کرد

صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی اعدام شدند

صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی که به اتهام دست داشتن در حادثه محله خانه اصفهان در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت و محکوم شده بودند، امروز اعدام شدند. در این حادثه برخی نیروهای امنیتی شهید شده بودند. در روزهای اخیر مخالفت هایی با حکم اعدام این افراد اعلام شده بود.
صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی اعدام شدند
آفتاب‌‌نیوز :

۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات بعد از مرگ تلخ مهساامینی و در پی درگیری‌های میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ نیروی امنیتی به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند. در این حادثه برخی از مردم و معترضان نیز آسیب دیده بودند.

براساس گزارش قوقه قضائیه، بعد از این حادثه، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی بازداشت شدند. قوه قضائیه نوشته است: پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمین این پرونده در دادگستری استان اصفهان برگزار شد. در فرآیند برگزاری دادگاه چهار نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و دو نفر نیز بعلت عدم معرفی وکیل تعیینی، از امکانات قانونی استفاده کرده و برای آن‌ها وکلای تسخیری در نظر گرفته شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بررسی مستندات و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها، رای دادگاه بدوی صادر شد. 

براساس احکام صادره صالح میرهاشمی بلطاقی فرزند سید کاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری در معابر عمومی، تشکیل و اداره دسته و گروه مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی و عضویت و همکاری با گروهک منافقین؛ مجید کاظمی شیخ شبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف و عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی؛ سعید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری، عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به اعدام محکوم شدند. 

صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی اعدام شدند

به گزارش قوه قضائیه: طبق شواهد و مستندات موجود در پرونده و اقاریر صریح متهمین، تیراندازی‌های صورت گرفته از طرف این ۳ نفر منجر به شهادت ۳ نفر از نیرو‌های مدافع امنیت در شهر اصفهان شده بود. همچنین برای دیگر متهمان پرونده احکام زندان صادر شد و یکی از متهمان نیز از اتهامات وارده تبرئه شد. پس از اعتراض متهمان پرونده، رای بدوی در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت که با توجه اسناد و مدارک متقن، در نهایت حکم اعدام متهمان ردیف اول تا سوم تایید شد.

در دادنامه صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آمده است: فرجام خواهان ردیف‌های اول تا سوم آقایان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از حیث عنوان اتهامی محاربه از طریق تیراندازی با سلاح گرم از نوع سلاح جنگی کلت کمری و کلاشینکف به سوی مامورین انتظامی و امنیتی که منجر به شهادت سه نفر شد قصد و نیت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته و سرکردگی اغتشاش و آشوب را برعهده داشته‌اند و از طرف دیگر با سرپل گروهک تروریستی منافقین در خارج از کشور در ارتباط مستقیم بوده‌اند و از سرپل خط گرفته و مراتب را به دیگران نیز منتقل کرده بودند. همچنین متهمان در اغتشاشات سال گذشته اماکن عمومی را به آتش کشیده و با ساخت کوکتل مولوتف و پرتاب آن به سمت مامورین و مردم حریق عمدی ایجاد کرده و موجبات رعب و وحشت مردم را به همراه آورده‌اند.

دیوان عالی کشور در ادامه دادنامه صادره آورده است: وکلای متهمان مورد اشاره اعتراض موجه و مستدلی که توانایی خدشه و نقض دادنامه فرجام خواسته نسبت به حکم اعدام صادر شده را به عمل نیاورده‌اند و از جهت رعایت تشریفات دادرسی نیز در محکومیت صادر شده اشکال خاصی به نظر نمی‌رسد مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ و اصلاحی ۹۴ ضمن رد فرجام خواهی دادنامه فرجام خواسته اجرای حکم اعدام تائید و ابرام می‌شود. 

این حکم امروز صبح اجرا و صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی اعدام شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
367
97
ازقوه معظم قضائیه بابت اجرای قانون تشکر میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
و مردم سرگرم تماشای فوتبال بودند!
ناشناس
| Panama |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
تشکر کن. ولی زمین گرده یادت نره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
322
56
جناب آقای محسنی اژه ای کسانی که بیانیه دادند و کشور را به آشوب کشیدند (مجمع روحانیون) افرادی که دروغ بافنتد و نیروی انتظامی را متهم به قت کردند ( کرباسچی و پزشکیان) در صدا و سیمه که غیر قابل انکار است رسانه هایی که صبح تا شب تبلیغ کردند و مرگ مهسا امینی را دستاویز فتنه خود کردند تکلیف اینها چه می شود مردم منتظر محاکمه همه عوامل اصلی اغتشاشات اخیر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
منظورت از مردم کیه؟همپالکی ها با ....
اذرپاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
29
231
.. و ...همه از خودتون قربانی از مردم بیگناه وبی دفاع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
328
77
درود به قوه قضاییه خیلی عالی بود
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
والا دراین شرایط حساس قوه محترم قضاییه می‌بایست بادرایت عمل می‌کرد. اجرای حکم اعدام را مدتی به تعویق می‌انداخت.
ملت همانطور که این ۳نفر اعدام شدن تقاضای اشد مجازات مفسدان اقتصادی مانند زنجانی و خاوری و.....از دادستان کل کشور دارند‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
256
83
دلسوزی بیخود برای اوباش نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
37
176
دلا بسوز که سوز تو کار ها کند
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
94
235
اومدیم از قهرمانی تیممون در لیگ شاد بشیم که این خبر کام هممونو تلخ کرد. تسلیت میگم به مردم ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین