کد خبر: ۸۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۱:۵۴

آیت‌الله صانعی: محدود کردن انتخاب مردم با معنای انقلاب در تناقض است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ آیت الله صانعی گفت: «امیدواریم که اوباما درست عمل کند چرا که قدرتمندان وقتی به قدرت می‌رسند ملت ها را از یاد می‌برند و وعده‌های خود را فراموش می‌کنند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله صانعی،‌ در گفتگو با مجله تایم افزود: «یکی از جنایاتی که قدرت‌مندان تاریخ معاصر مرتکب شدند این بود که به حرفهای امام (سلام الله علیه)گوش ندادند، یک نمونه آن این بود که امام (سلام الله علیه) مبارزه مسلحانه را اجازه نمی‌داد و اگر آن ها دنبال حرف امام را گرفته بودند، امروز دنیا گرفتار القاعده نبود اما قدرتمندان نه تنها حرف امام را گوش ندادند بلکه به دستور دولت مردان آمریکا امام را زندانی و تبعید کردند». 

وی در ادامه و با اشاره به شکنجه انقلابیون در زندان‌های شاه و سکوت دولت مردان آمریکا که مدعی حقوق بشر و دموکراسی خواهی بودند، اظهار داشت: «باید حق داد به ملت ایران که از قدرتمندان آمریکا دل خوشی نداشته باشند چون هیچ گاه این ملت را برای رسیدن به حقشان کمک نکردند و روزی هم که این مردم برای رسیدن به حقشان حرکت کردند جنگ هشت ساله را بر آنان تحمیل کردند. لذا ملت ما زمانی از دولت مردان آمریکا راضی خواهند شد که مانع از رسیدن آنان به حقشان نشوند نه این که شعارش را بدهند و در عمل خلاف آن عمل کنند».

این مرجع دینی در ادامه با اشاره به نقشه‌های مستمر دولت آمریکا علیه ملت ایران یادآور شد: «آمریکا یک روز می‌خواهد با ایران بجنگد و یک روز می‌خواهد دموکراسی را در ایران حاکم کند هر روز نقشه می‌کشد یک روز می‌گوید من از فلان گروه حمایت می‌کنم در حالی که با این نقشه نه تنها آن گروه را از صحنه انتخابات و میدان رقابت بیرون می‌راند بلکه مانع گسترش دموکراسی در ایران می‌شود». 

وی تاکید کرد: «البته محور بحث من دولت آمریکاست نه ملت آمریکا، چون ملت آمریکا آن قدر آگاهی دارد که اوبامای سیاه پوست را که شعار خود را صلح قرار داده بود، بر کسی که افکارش جنگ طلبی بود ترجیح می‌دهد».

آیت‌الله صانعی هم چنین در گفت و گو با رادیو ملی آمریکا که به مناسبت سی امین سالگرد انقلاب صورت پذیرفت تصریح کرد: «بی‌تفاوتی مردم و دلسردی یاران امام و انقلاب بزرگترین مشکل و خطری است که در این روزهای بعد از انقلاب، ممکن است با آن روبرو شویم و یا تا حدّی روبرو هستیم و بدتر از آن سوء ظن و بدگمانی در انتخابات است».

آیت‌الله صانعی ادامه داد: «معنای انقلاب این است که افکار مردم بازتر شده است حال با این فرض، این که ما بیاییم انتخاب مردم را به واسطه برخی نظارت‌ها محدود کنیم و مشخص کنیم به چه کسی رأی بدهند این دو امر با هم تناقض دارند». 

وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مشکلات اقتصادی مملکت و تورم موجود افزود: «در سی سال گذشته خدمات زیادی صورت پذیرفته است اما این خدمات در مقابل فداکاری‌های ملت ناچیز است». 

آیت‌الله صانعی هم‌چنین با اشاره به کاهش قیمت نفت خاطرنشان کرد: «باید مواظب باشیم برای تنظیم بودجه و افزایش هزینه‌ها، از جیب ملت برداشت نکنیم که این کار درستی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین