کد خبر: ۸۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

امام جمعه نوشهر: امید مردم به آینده بیشتر شده/ ازدواج و فرزندآوری وظیفه همه است

امام جمعه نوشهر گفت: درس ما از حماسه خرمشهر این است که با مقامت می‌توانیم علاوه بر فتح عرصه‌های مختلف؛ مشکلات اقتصادی موجود جامعه را حل کنیم.
امام جمعه نوشهر: امید مردم به آینده بیشتر شده/ ازدواج و فرزندآوری وظیفه همه است
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته شهرستان نوشهر با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: خرمشهر نماد مقاومت است و مقاومت کلید پیروزی است و با این راهبرد می‌شود عرصه‌های مختلف را فتح کرد. : یادآوری این مناسبت‌ها در زمانی که دشمن می‌خواهد ملت را ناامید کند سبب می‌شود تا امید در جامعه زنده بشود و به دشمن اعلام می‌کنیم که فریب شما را نمی‌خوریم چراکه امید مردم کشورمان به آینده بیشتر از گذشته شده است.

وی روز ملی جمعیت را دیگر مناسبت هفته پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه ملی هر کشوری نیروی انسانی آن است و نبود نیروی کار آسیب فرهنگی و اقتصادی به کشور وارد می‌کند که کشور‌های اروپایی به این آسیب‌ها مبتلا شدند.

امام جمعه موقت نوشهر ادامه داد: متاسفانه این کشور‌ها با تبلیغ اولاد کمتر زندگی بهتر، کشور ما را به این سمت بردند به طوری که هم اکنون فرزند آوری و ازدواج و رشد جمعیت در کشور با مشکلات مواجه شده است.  رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر ۴۰ مرتبه در ارتباط با پیری جمعیت در کشور و پیامد‌های آن مطالبی اشاره داشتند و دستورات لازم را دادند که باید همه به نصایح معظم له را بکار ببندیم.

آیت الله مشایخ بیان کرد: امروز جهاد در ازدواج و فرزندآوری وظیفه همه خانواده‌ها است و فرهنگ کار و تلاش و کشاورزی کردن باید در بین جوانان بیشتر توسعه یابد.

وی با تاکید بر همسویی تحصیلات دانشگاهی با کار در جامعه بیان کرد: دانشگاه‌ها باید رشته‌هایی را بیاورند تا کار دانش آموختگان تامین بشود و این چالشی که باید در کشور برطرف بشود.

خطیب جمعه نوشهر ادامه داد: همچنین مسوولان وعده‌های که دادند عمل کنند نظیر وعده‌های وام ازدواج؛ مسکن و فرزند آوری که مردم باید آن‌ها را در زندگی لمس کنند. باید شرایطی ایجاد بشود تا جوانان به زندگی امیدوار بشوند و دست خودمان نسل خودمان را قطع نکنیم.

آیت الله مشایخ با گرامی داشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران و آغاز دهه کرامت یادآور شد: دشمن در صدد بر آمده تا دختران نقش ویژه مادری خودشان را از دست بدهند.

وی روز بهره وری و بهینه سازی مصرف را دیگر مناسب برشمرد و گفت: مصرف برق و گاز و آب و بنزین و حتی مواد غذایی در کشور بسیار بالاست که ضروری است بیش از گذشته فرهنگ‌سازی بشود.

وی در بخش دیگری به دیدار جمعی از کارگزاران حج با رهبر انقلاب اشاره کرد و وحدت بین المللی و ایجاده فضای همدلی و تمدن سازی و ایجاد قدرت برای مسلمانان را منافع دنیوی و قرب به خدا، نورانیت دل و پاک شدن دل‌ها را از جمله منافع اخروی حج برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین