کد خبر: ۸۴۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

توضیح وزیر کشور درباره پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران

وزیر کشور گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران نیازمند تامین منابع مالی بسیاری است و در حدود ۴ میلیارد "یوآن" تأمین اعتبار شده و بقیه مقدار دیگر آن نیز باید در شورای اقتصاد مورد تایید و تصویب قرار بگیرد.
توضیح وزیر کشور درباره پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی شامگاه جمعه پیش از ترک اصفهان در مصاحبه با خبرنگاران اُستان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران موضوع مهمی برای صنعت ریلی کشور است و در این رابطه باید اقدام جدی صورت بگیرد. این پروژه نیازمند تامین منابع مالی بسیاری است از این رو دولت به دنبال تأمین مالی پروژه است که بخشی از آن در حدود ۴ میلیارد "یوآن" تأمین اعتبار شده و مقداری دیگر نیز باید در شورای اقتصاد مورد تایید و تصویب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران پروژه بسیار مهم، در آینده کشور اثرگذار و در دستور کار است، امیدوارم بتوانیم شاهد تحقق این پروژه در کشور باشیم.

عوارض آلایندگی شهرهای استان اصفهان پرداخت شود

وزیر کشور دولت سیزدهم در خصوص تعیین تکلیف عوارض آلایندگی در استان اصفهان، بیان کرد: موضوع عوارض آلایندگی در جلسه با شهرداران استان اصفهان مطرح شد که براساس قانون باید درصدی توسط کسانی که آلایندگی را ایجاد می‌کنند به شهرداری‌ها تخصیص یابد تا صرف بهسازی وضعیت شهرها شود.

احمد وحیدی ادامه داد: در گزارشی که در خصوص شهرهای اصفهان شنیدیم در برخی سال‌ها این مبلغ عوارض تأمین شده و در سال‌هایی تأمین نشده است که باید منابعی که آلایندگی ایجاد می‌کنند در سازمان محیط زیست مشخص شوند تا توسط سازمان امور مالیاتی وصول این عوارض تحقق یابد.

وحیدی اظهار داشت: وظیفه اصلی ما پیگیری حل مشکلاتی است که امروز در شهرستان ها وجود دارد و استاندار اصفهان انقلابی، جهادی و پرتلاش است و برنامه‌های خوبی برای شهرستان های استان در نظر دارد و از نزدیک مسائل را کنترل می کند. برنامه‌های خوبی در دستور کار استاندار اصفهان است البته مشکل عمومی اصفهان تنش آبی است که بنا به تناسب در شهرستان‌هایی که بیشتر تحت تأثیر هستند باید دنبال شود و امیدواریم منابع در حد مقتضی فراهم شود.

وزیر کشور و هیات همراه دیروز برای سفری ۲ روزه وارد اصفهان شد و امروز علاوه بر دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه، در جلسه قرارگاه آب استان شرکت کرد و در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ اُستان حضور یافت و شامگاه جمعه اصفهان را به مقصد تهران ترک کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین