کد خبر: ۸۴۱۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

پیش‌بینی هولناک هوش مصنوعی درباره سینما

دیوید سایمون، نویسنده تلویزیون می‌گوید اگر هوش مصنوعی آینده فیلمنامه‌ها باشد، صنعت سینما و تلویزیون به نوزاد تبدیل خواهند شد.
پیش‌بینی هولناک هوش مصنوعی درباره سینما
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از هالیوود ریپورتر، دیوید سایمون، نویسنده تلویزیونی که با سریال «خبرچین» (The Wire) شناخته می‌شود، در بحبوحه اعتصاب نویسندگان آمریکا، نظرات خود در مورد هوش مصنوعی در هالیوود و اتاق نویسندگان را به اشتراک گذاشت.

سایمون در طی مصاحبه اخیر در پادکست Consider This NPR گفت: ترجیح می‌دهم تفنگ را در دهانم بگذارم تا این که از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن صحنه‌هایی برای فیلمنامه استفاده کنم. او افزود: فکر نمی‌کنم هوش مصنوعی بتواند از راه دور کاری که نویسندگان در سطح خلاقانه انجام می‌دهند را به چالش بکشد.

استفاده از هوش مصنوعی یکی از موضوعات مورد بحث در صنعت سینما و تلویزیون، به ویژه در جریان مذاکرات قرارداد انجمن نویسندگان آمریکا با اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون بوده است. نویسندگان نگران هستند و می‌خواهند استفاده از هوش مصنوعی را کنترل کنند.

همچنین، هوش مصنوعی، یکی از دلایلی است که منجر به شکست مذاکرات بین انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و اتحادیه تهیه‌کنندگان در ابتدای ماه و اعتصاب نویسندگان شد تا جایی که این انجمن ادعا کرد اتحادیه تهیه‌کنندگان پیشنهادات آن را رد کرده است و در عوض، با ارائه جلسات سالانه برای بحث در مورد پیشرفت‌های فناوری مقابله می‌کند.

سایمون که همچنین یکی از اعضای کمیته مذاکره WGA است، توضیح داد: من فکر می‌کنم که این یک نقض اساسی در یکپارچگی نویسندگان و همچنین کپی‌رایت است. این نویسنده همچنین تأکید کرد با هیچ قراردادی که نقشی برای هوش مصنوعی داشته باشد موافقت نخواهد کرد.

او افزود: اگر این صنعت به آن‌جا می‌رود، قطعاً تبدیل به یک نوزاد می‌شود. همه ما چیز‌هایی را که تماشا کرده بودیم تماشا خواهیم کرد، فقط بدتر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین