کد خبر: ۸۴۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

چرا نیروی دریایی به آب‌های بین‌المللی رفت؟

معاون رئیس جمهور گفت: افزایش ضریب امنیت کشتی‌های تجاری و مقابله با دزدان دریایی از فواید حضور نیرو‌های مسلح کشورمان در آب‌های بین المللی است.
چرا نیروی دریایی به آب‌های بین‌المللی رفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی درباره پیام دریانوردی موفقیت آمیز ناوگروه نیروی دریایی ارتش به دور کره زمین، اظهار کرد: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حراست و حفاظت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی، به نفع ملت‌ها و دفاع از امنیت و ثبات در عرصه منطقه ای و بین المللی است.

وی افزود: از فواید حضور نیروهای مسلح کشورمان در آب‌های بین المللی افزایش ضریب امنیت کشتی های تجاری و مقابله با دزدان دریایی است که بخش عمده تجارت ایران شامل صادرات و واردات از طریق دریا صورت می گیرد.

حسینی در ادامه به تاثیر قدرت نظامی در دیپلماسی اشاره کرد و گفت: این دو در کنار هم قرار دارند، نه اینکه هر کدام راه خود را بروند، متاسفانه در گذشته عده ای بدنبال ایجاد دوگانه‌ دیپلماسی و میدان بودند و با این رویکرد خساراتی به منافع ملی وارد کردند اما امروز، دولت با تاکید بر همگرایی و هم افزایی، میدان و دیپلماسی را در کنار هم و مکمل یکدیگر می‌داند و مسلما این همراهی و انسجام منجر به افزایش اقتدار سیاسی می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ۸ ماه دریانوردی دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران و طی مسیر ۳۶۰ درجه‌ای به دور کره زمین با استفاده از تجهیزات و توانمندی داخلی اظهار داشت: طراحی، برنامه ریزی و محاسبات دقیق علمی و تخصصی پیچیده این سفر بی‌سابقه و طی مسافت ۶۳ هزار کیلومتر بدون کمک سایر کشورها و با توان نخبگان کشور نشان می‌دهد که به رغم تمامی تحریم ها موفق شده ایم به‌روزترین تجهیزات ناوبری را تولید کنیم و این ثابت می‌کند که تحریم‌ نمی‌تواند ملت ایران را از حرکت به جلو و پیشرفت باز دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: این حضور مقتدرانه که در آن جوانانی از سراسر کشور شرکت داشتند، ثابت کرد نیروی دریایی کشورمان به جایگاه راهبردی و تاثیرگذاری دست یافته است و این تعالی نشات گرفته از روحیه جهادی و مدیریت انقلابی است که پس از انقلاب با تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف شکل گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: مردم ایران ثابت کرده اند که با عزم جزم و اراده‌ی استوار می‌توانند بر تحریم و تهدید غلبه کنند و بدون شک با این روحیه، می‌توان در دیگر حوزه ها از جمله صنعت کارهای بزرگی را رقم زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین