کد خبر: ۸۴۱۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

خانه را در روز‌های فراغت برای کودکان تکراری نکنیم

یک مشاور کودک در خراسان جنوبی گفت: با آغاز اوقات فراغت کودکان نباید خانه را برای آنان تکراری کرد که این امر روش‌هایی دارد.
خانه را در روز‌های فراغت برای کودکان تکراری نکنیم
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه حسینی فر،گفت: اکنون که به دوران فراغت فرزندانمان نزدیک شده‌ایم می‌توانیم از این دوران برای پرورش خلاقیت و مهارت‌های کودک خود در خانه به عنوان یک فرصت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه وقتی زمان زیادتری را در خانه می‌گذرانیم، ممکن است تنش‌هایی بین افراد خانواده به وجود آید که بودن در محیط تکراری باعث ایجاد این تنش‌ها می‌شود، افزود: در این شرایط، نقش مهمی که والدین می‌توانند داشته باشند این است که سعی کنند از تکراری شدن محیط خانه برای خانواده جلوگیری کنند.

این روانشناس اظهار کرد: والدین باید سعی کنند تنوعی در خانه ایجاد کرده و با ارائه فیلم‌ها برای کودک و خواندن کتاب‌ها این محیط تکراری را تبدیل به محیطی متنوع کنند.

حسینی فر ادامه داد: تنوع ایجاد کردن در خانه، بسته به شرایط و سلیقه افراد خانواده متفاوت بوده و والدین می‌توانند بازی‌هایی را طراحی کنند تا همه اعضای خانواده بتوانند در آن مشارکت کنند.

توجه به بازی‌های گروهی در خانه 

وی با بیان اینکه در بازی‌های گروهی روحیه همکاری و همیاری کودک پرورش داده می‌شود، ادامه داد: کودک در این بازی‌ها رعایت حق و حقوق دیگران را یاد می‌گیرد.

حسینی فر با بیان اینکه در بازی‌های گروهی، کودک حمایت از ضعیف ترها را یاد می‌گیرد و تمرین می‌کند، تصریح کرد: کودک در بازی‌های گروهی یاد می‌گیرد از حق خود دفاع کند و همچنین تعامل و ارتباط اجتماعی با دیگران را تمرین می‌کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی ادامه داد: کمک به زندگی آینده کودک از طریق تقویت تعاملات اجتماعی در بازی‌هایی که در تابستان می‌توان به آن پرداخت پیگیری می‌شود که نباید آن را از یاد برد.

حسینی فر یادآور شد: از اوقات فراغت کودکان خود باید برای تقویت حوزه اجتماعی آنان بهره برد و این امر جز با درک و آگاهی والدین محقق نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین