کد خبر: ۸۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

باشگاه استقلال: برخی برای حذف ما از آسیا عجول هستند

باشگاه استقلال در اعتراض به رای کمیته بدوی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
باشگاه استقلال: برخی برای حذف ما از آسیا عجول هستند
آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه استقلال اعلام کرد؛ نظر به تصمیم عجیب کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص عدم تایید مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه استقلال و در جهت ارائه شفاف اطلاعات به افکار عمومی و هواداران باشگاه استقلال، ذکر چند نکته به شرح زیر ضروری است:

حجت کریمی از تاریخ ۲۸ فروردین سال جاری سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال را برعهده گرفت و از ابتدای پذیرفتن این مسئولیت خطیر، موضوع کسب مجوز حرفه‌ای و تمامی مسایل مرتبط به آن را موکدا مورد پیگیری قرار داده است. کلیه مراحل تکمیل مدارک نیز با نظارت او توسط بخش اداری باشگاه انجام گرفته است.

باشگاه استقلال همه اسناد لازم جهت اخذ مجوز حرفه‌ای را در سامانه مربوطه بارگذاری کرده و قطعا برای احقاق حقوق باشگاه در کسب مجوز حرفه‌ای از هیچ تلاشی در مراجع قانونی فروگذار نخواهد بود.

ضمن این که جای تعجب بسیار دارد در حالی که وزیر محترم ورزش و جوانان بار‌ها بر حذف نشدن تیم‌های ایرانی در مقطع کنونی تاکید کرده چرا مسئول دپارتمان مجوز حرفه‌ای پیش از تشکیل جلسه با قطعیت از حذف باشگاه استقلال صحبت کرد و برای انتشار آن عجله به خرج داد؟

به نظر می‌رسد برخی برای حذف کردن استقلال از آسیا بسیار عجول هستند! در حالی که شخص اول ورزش کشور صحبت از عدم حذف می‌کند، عده‌ای از همان روز یازده فروردین و پیش از بررسی مدارک، بر طبل حذف استقلال می‌کوبند و بر آن اصرار دارند!

بدیهی‌ست باشگاه استقلال به هیچ وجه از حقوق خود و هوا‌دارانش کوتاه نمی‌آید و از کلیه ظرفیت‌ها برای باز پس‌گیری مجوز حرفه‌ای استفاده خواهد کرد. حتی اگر لازم باشد برای گرفتن حق خود به مقر AFC در مالزی نیز می‌رویم تا حاصل زحمات مجموعه بازیکنان، مربیان و کادر پشتیبانی استقلال را پاس بداریم.

استقلال پرافتخارترین باشگاه ایران و یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیاست و بی‌عدالتی را تحمل نخواهد کرد. از این رو اجازه برخورد سلیقه‌ای و تضییع ذره‌ای از حق باشگاه را به کسی نخواهیم داد.

در خصوص طلب استراماچونی نیز لازم به یادآوری است که طلب این مربی پیش از مهلت تعیین شده، توسط باشگاه آماده شد، اما به دلیل تحریم‌های بانکی امکان پرداخت پول به سادگی میسر نبود که این مسئله پیشتر به AFC هم اعلام شده بود.

حتی در مذاکرات باشگاه استقلال با استراماچونی قبل از مهلت پایانی پرداخت نیز اعلام آمادگی شد که باشگاه طلب او را به صورت نقدی در هر کشوری که مد نظر دارد، پرداخت کند، اما این موضوع را نپذیرفته و خواهان دریافت مطالباتش به صورت بانکی شد؛ لذا با توجه به این که باشگاه استقلال در موضوع تحریم‌های بانکی که کاملا هم غیر ورزشی است، هیچ گونه اختیار و اثرگذاری نداشت، پرداخت بانکی مطالبات سرمربی اسبق باشگاه به زمان نیاز داشت. با این حال باشگاه استقلال طلب استراماچونی را تا قبل از زمان پایانی تعیین شده از سوی CAS پرداخت کرد و تمامی مدارک و شرح مذاکرات با آقای استراماچونی هم پیش از مهلت تعیین شده، به اطلاع AFC رسیده است.

در پایان با توجه به جایگاه مهدی تاج به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال و نایب رئیس AFC، امیدوار هستیم که در راستای عدالت و برابری بهترین تصمیم اتخاذ شود و فارغ از رنگ‌ها عدالت دنبال شود تا حقی از باشگاه استقلال و هوادارنش ضایع نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین