کد خبر: ۸۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
عبدالحمید خراسانی گفته نسل زردشت(ایرانیان) باید از نطفه نابود شود!

مقام طالبان که ایران را تهدید کرد، کیست؟

عبدالحمید خراسانی یک چهره جنجالی پنجشیری و تاجیک است. گفته می‌شود او در زمان دولت اشرف غنی در خفا در پنجشیر زندگی می‌کرد و چندین بار نیز بازداشت شده است. وی در روز‌های اخیر و پس از بالاگرفتن بحث‌ها بین ایران و مقامات طالبان درباره حقابه هیرمند در توئیتی نوشت: «خیلی وقت شده که جنگ نکردیم خمار خمار هستیم، یکبار لطف رب العالمین شود که همراه نسل زردشت روبرو شویم در میدان نبرد، باز درس عبرت برای شان خواهیم داد ان شاء الله العظیم کشور‌های که از شکست غرب پند نگرفتند باید برایش درس عبرت داد...»
مقام طالبان که ایران را تهدید کرد، کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که عبدالحمید خراسانی معروف به «ناصر بدری» از سمت ولسوال [فرماندار]ولایت پکتیا کنار رفت.

به گزارش یورونیوز، وی روز گذشته دلیل «کناره‌گیری» خود را اختلاف درونی میان او و «رهبری طالبان» عنوان کرد.

با این حال برخی منابع می‌گویند که او به‌دلیل «یک توئیت جنجالی» برکنار شده است.

وی در روز‌های اخیر و پس از بالاگرفتن بحث‌ها بین ایران و مقامات طالبان درباره حقابه هیرمند در توئیتی نوشت: «خیلی وقت شده که جنگ نکردیم خمار خمار هستیم، یکبار لطف رب العالمین شود که همراه نسل زردشت روبرو شویم در میدان نبرد، باز درس عبرت برای شان خواهیم داد ان شاء الله العظیم کشور‌های که از شکست غرب پند نگرفتند باید برایش درس عبرت داد...»

اشاره او به «نسل زردشت» همان «زرتشت» است. او در یکی از کامنت‌های زیر این توییت نیز گفته است: «نسل آتش پرست باید از نطفه نابود شود این‌ها بدتر از دیگران دشمن مااند [ما هستند].»

عبدالحمید خراسانی کیست؟

عبدالحمید خراسانی یک چهره جنجالی پنجشیری و تاجیک است. گفته می‌شود او در زمان دولت اشرف غنی در خفا در پنجشیر زندگی می‌کرد و چندین بار نیز بازداشت شده است.

وزارت کشور [داخله]وقت افغانستان در مطلبی که سال ۱۳۹۸ منتشر کرد نوشت: «عبدالحمید، مشهور به خراسانی، سرگروه یک باند جنایت پیشه است. این مجرم حرفه‌ای، در قضایای زیاد جنایی به ویژه در باج گیری، اختطاف، قتل، چپاولگری، راهزنی و زورگویی دست داشته است.»

طبق گفته این نهاد در آن زمان، وی از سوی پلیس در همان سال بازداشت شد.

مقامات وقت افغانستان همچنین او را به قاچاق مواد مخدر، ایجاد ترس و ارعاب در میان شهروندان کابل، دشنام و هتک حرمت به شمار زیادی از اراکین به‌صورت صوتی و تصویری و به آتش‌کشیدن پرچم افغانستان متهم کرده و گفته بودند که وی در فهرست مجرمین سازمان یافته قرار داشت.

اما پیش از این طلوع نیوز در سال ۱۳۹۷ نوشته بود که او تمام اتهام‌ها علیه خود را رد کرده و می‌گوید که امرالله صالح، سرپرست وزارت امور داخله با او دشمنی شخصی دارد: «گفتید ما آشوب‌گری کردیم، اخاذی کردیم ... تمام اتهاماتی که از طرف شما وارد می‌شود، بی‌اساس و بی‌بنیاد استند؛ باید مدارک قوی و شواهد و اسناد.. تمامی مواد لازمۀ قانونی که یک جرمی را بالای ما ثابت بسازد، به مردم به رسانه‌ها ارایه کنید.»

سرنوشت عبدالحمید خراسانی پس از بازگشت طالبان به قدرت

وی پس از بازگشت طالبان به قدرت به این گروه پیوست و فرمانده امنیت پنجشیر شد، اما مدتی نگذشت که از این سمت برکنار شد.

وی در این مدت نیز چهره‌ای جنجالی بود که در شبکه‌های اجتماعی با انتشار صوت و ویدئو سخنان تندی را بر زبان می‌آورد. به‌طور مثال وی سال گذشته در یک نوار صوتی افشا شده گفته بود که گروه طالبان سه‌تن افراد او را به اتهام پوشیدن کلاه پکول [کلاهی که بیشتر نماد تاجیک‌ها است]بازداشت کردند.

رسانه‌های افغانستان همچنین سال گذشته اعلام کردند که طالبان برادر و چهار محافظ وی را به اتهام قاچاق سلاح بازداشت کرده‌اند.

او پس از کناره‌گیری از مسئولیتش در پنجشیر به ولایت پکتیا رفت و ولسوال احمدآباد شد. طبق گزارش رسانه‌های افغانستان در ولسوالی احمدآباد خانواده‌های زیادی از ولایت پنجشیر زندگی می‌کنند.

وی همچنین یکماه پیش مدعی شد که اکمل امیری، فرمانده مشهور جبهه آزادی را با هشت سربازش در ولسوالی شتل ولایت پنجشیر کشته است.

این چهره جنجالی تاجیک، بار‌ها طالبان را به تعصبات قومی متهم کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین