کد خبر: ۸۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۹

متن کامل توضیحات رسایی درباره نطق توهین‌آمیز علیه خاتمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رسایی نماینده تهران روز یکشنبه در قالب تذکر ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس نسبت به سخنان دو تن از نمایندگان اعتراض کرد. محمدرضا باهنر هنگام ادای این تذکر، اجازه ادامه تذکر را به وی نداد و تریبون وی را قطع کرد. 

متن کامل نطق توهین‌آمیز حمید رسایی درباره سید محمد خاتمی (کلیک کنید)
تشنج در مجلس به دنبال نطق یک نماینده حامی دولت (کلیک کنید)
فایل صوتی سخنرانی توهین‌آمیز رسایی در مجلس (کلیک کنید)


به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، متن تذکر نماینده تهران، بدین شرح است:

«جناب آقای رئیس، روز یکشنبه که بنده در نطقم، برخی اهانتهای صورت گرفته نسبت به یکی از خدمتگذاران کشور را با یادآوری چند نکته تاریخی به نقد کشیدم، دو تن از نمایندگان محترم با صدای بلند شروع به اعتراض کردند، دیروز هم نماینده محترم دیگری که سخنگوی جریان اقلیت سیاسی مجلس است، به نمایندگی از سوی اکثریت و نمایندگان اصولگرا سخن گفت و طی تذکر آیین نامه ای نسبت توهین و اهانت به من داد، از اینکه بر اساس ماده 77 آیین نامه داخلی، فرصتی کوتاه فراهم آورد تا توضیحی اجمالی در این باره بدهم از ایشان متشکرم، تفصیل آن را هم ان شاء‌الله در سایت شخصی‌ام منتشر می کنم، آنها که مایلند مراجعه کنند.

1. طبق اصل 84و 86 قانون اساسی نمایندگان مجلس در خصوص اظهار نظر درباره هر موضوعی آزاداند و هیچ مقامی حق بازخواست و جلوگیری از ابزار نظر ایشان را ندارد تا چه برسد به حمله و فشار برای ساکت کردن‌شان. ظاهراً این اصول از قانون اساسی همان شعارهایی است که عده ای سر می‌دادند؛ مثل «زنده باد مخالف من» و «اصل بودن پرسشگری» و «تحمل مخالف». اما چرا برخی در برابر تذکر چند نکته تاریخی از میان هزاران نکته و چند سئوال یک نماینده اینگونه برآشفته می‌شوند و جنجال آفرینی می‌کنند، نمی‌دانم.

البته نماینده حق اهانت به هیچ کس را ندارد و در این صورت باید پاسخگو باشد، اما به یاد داریم که در مجلس ششم از همین جریان سیاسی دو تن از نمایندگان در نطق و سخنرانی شان به مسئولان کشور و برخی اشخاص اهانت کردند و وقتی دستگاه قضایی بر اساس شکایت شاکی خصوصی قصد پیگیری قصه را داشت، با استناد به همین اصول قانون اساسی و فشار بر رییس مجلس وقت تا تعلیلی جلسه علنی هم پیش رفتند!

2. در این چند روز به جز تقدیر و تشکر بسیاری از موکلانم با تلفن و ایمیل و پیامک، بیش از 100 تن از نمایندگان محترم با مراجعه به بنده در صحن علنی و بیرون صحن، از این نطق تشکر کردند که در میان آنها چند تن از همکاران اصلاح طلب که از بازگشت افراطی‌ها نگرانند نیز دیده می‌شدند!

3. آنچه طی این چند روز از زبان این دو نماینده محترم شنیدم و یا در نشریات خواندم، اهانت آمیز دانستن سه نکته بود: «چرا تعبیر عبای شکلاتی به کار رفته؟ چرا گفته شده که فلانی تا ساعت دو نیمه شب بیدار بوده و صبح چشمانش قرمز و پف کرده بوده؟ چرا گفته شده که آمریکا از اصلاح طلبانی حمایت کرده که تحت آقای خاتمی بوده‌اند»؟

برای تنویر اذهان مبارکشان می گویم: تعبیر مردی با عبای شکلاتی، عنوان مراسمی است که اصلاح طلبان برای تجلیل از آقای خاتمی برگزار کردند و ایشان هم در آن جلسه شرکت کرد و سخنرانی داشتند. تا کنون بیش از 10 هزار بار از این اصطلاح در مدح آقای خاتمی استفاده شده، آقایان می توانند در اینترنت جستجو کنند. اعتراف می کنم که اگر بنده می دانستم آقایان با تعابیر توهین آمیز از هم تجلیل می کنند، هرگز از این واژه استفاده نمی‌کردم، ولی چه کنیم با ادبیات خودمان هم که حرف بزنیم، می‌گویند اهانت کردید؟ ظاهراً مشکل در اصل حرف زدن و پرسیدن مثل ماست.

تعبیر به کار رفته درباره فوتبال و چشم هم در سایت مسئول دفتر ایشان درج شده، بعید به نظر می‌رسد که ایشان قصد توهین داشته باشد. حداقل از متن نوشته شده این فهمیده نمی شود که یادآوری و ذکر آن برای دیگران توهین است.

موضوع سوم هم که اظهر من الشمس است. برای همین هم برخی از اصلاح طلبان در خط امام و انقلاب، صفشان را از تند روها جدا کرده‌اند و حتی به نظرم شخص آقای خاتمی هم بعید است دیگر اجازه حضور آن تندروها را درکنار خودش بدهد. ان شاء الله!

4. نطق من در نقد سخنانی بود که روز جمعه بیان شده بود و با آب وتاب هم پوشش داده شد. چرا کسی از معترضان به ادبیات به کار رفته در آن جلسه و انتشارش اعتراض نکرد؟ از پشت تریبون همین مجلس بارها و بارها نسبت به رییس جمهور خدمتگذار فعلی اهانت صورت گرفت و حتی برای سقط شدن وزرای کابیه‌اش دعا شد! آیا شان مجلس زیر سئوال نرفت؟!

از پشت تریبون همین مجلس در دوره ششم، تندروهای یک جریان سیاسی آنقدر به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهانت کردند و خط و نشان کشیدند که ایشان قبل از آغاز به کار مجلس، مجبور به انصراف از نمایندگی شد! تازه اکثریت تندروی مجلس ششم آن استعفا را هم قبول نمی کردند و می گفتند ایشان باید بیاید در صحن علنی بنشیند، ما بررسی کنیم، اگر موافقت کردیم، می‌تواند برود، یعنی نهایت تلاش برای تخریب شخصیت وی!؟

در همان جلسه که عنوانش تجلیل از مردی با عبای شکلاتی بود، و مثل این جلسه، فردی در پشت تریبون درباره دولت و مجلس وملت اصولگرا اشعار طنزگونه خواند و آقایان حاضر در جلسه هم شنیدند و خندیدند، امروز هم فایل آن در موبایل‌ها دست به دست می‌شود. در همین ایام گفتند که آقای کروبی کاریکاتور آقای میر حسین موسوی است؟! انصاف دهید، من توهین می‌کنم و شما تکریم؟!

متاسفانه برخی به دنبال قفل زدن بر دهان‌ها و به یاد نیاوردن گذشته خودشان هستند، آن روز که قدرتی داشتند نتوانستند، امروز با تیترها و حرفهایشان می‌خواهند این کار را بکنند؟! دوستان منتقد به سخنانم معترضند، بسم‌الله این تریبون مجلس، وقت بگیرند و نطق کنند، توصیه‌ای که شما همیشه در برابر اعتراض ما به نطق‌های اهانت آمیز برخی کرده‌اید و ما هم پذیرفته‌ایم.

آقایان هم فریاد می‌زنند، هم شالارتانیزم مطبوعاتی راه می‌اندازند و هم می گویند این نطق به نفع ما بود، ای کاش رسایی باز هم از این نطقها کند؟ خب اگر به نفعتان است و رای‌ساز، چرا عصبانی هستید؟ چرا داد و فریاد می‌کنید؟ چرا متن کامل این نطق سودآور را در روزنامه‌ها وسایت‌هایتان منتشر نکردید؟ پاسخ معلوم است، چون مستدل بود و منطقی و البته صریح و بی رودربایستی .

خلاصه اگر قرار بود با چهار تا تیتر روزنامه و گزارش های جهت دار و داد و فریادهای این و آن، میدان را خالی کنیم، امروز نسخه اصلاح‌طلبان آمریکایی در این کشور پیچیده نشد بود و اصلاح‌طلبان همسو با خط امام و انقلاب هم صف خودشان را از این تندروها جدا نکرده بودند و جریان اصولگرا هم غالب نبود و سیمای لاریجانی هم که روزی شعار می‌دادند تعطیل باید گردد، بر کرسی ریاست مجلس هشتم تکیه نزده بود تا مراسم خوب شکرانه اتحاد برای خدمتگذاری را بر پا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۷
0
0
دم شما گرم آقاي رسايي.يا علي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین