کد خبر: ۸۴۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
چرا به عنوان قطب تولید "نفت و گاز‌" در زمستان گاز نداریم؟

قالیباف: مسیر مسئولان برای غلبه بر گرانی و تورم درست نیست/ قول می‌دهیم به ثبات اقتصادی برسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.
قالیباف: مسیر مسئولان برای غلبه بر گرانی و تورم درست نیست/ قول می‌دهیم به ثبات اقتصادی برسیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف امروز در آیین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد اظهارداشت: در روز‌های سخت و میدان جنگ فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود و مردان این سرزمین در شلمچه، والفجر و آزادسازی خرمشهر عزیز در چذابه و بستان افتخارات بزرگی رقم زده‌اند امنیت امروز را به خاطر مجاهدت‌های ان روز‌ها داریم و یاد این عزیزان را و هرگز آن روز‌ها را فراموش نمی‌کنیم و امنیت امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم. مردم گناباد شجاعت، ولایتمداری، قناعت و درایت خود را در قنات قصبه دیده اند و فرزندان تاریخ هستند و همسنگران شهیدان زیادی از گناباد بوده اند. فرودگاه گناباد به دلیل منطقه‌ای که در آن قرار دارد و از لحاظ بحران‌های طبیعی نیازی ضروری بوده است و بدون شک این فرودگاه به توسعه شهرستان‌های اطراف کمک خواهد کرد.زمانی می‌توانیم به پیشرفت سرعت دهیم و رشد تولید و مشکلات تورمی که با آن رو به ور هستیم را حل کنیم که همه به یک فهم مشترک در موضوعات اقتصادی برسیم؛ وقتی به شهر و مرکز استان خود فکر نکنیم هیچ وقت به پیشرفت نمی‌رسیم و پروژه‌ای مثل فرودگاه گناباد ۳۰ سال زمان خواهد برد که حداکثر باید احداث آن ۳ سال زمان می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد چقدر فرصت برای شغل و مسکن دارند؟ نباید بگذاریم پروژه‌ها زمان‌بر شود، ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن داریم و ۴ هزار کیلومتر راه، اما هیچ استفاده مفیدی از آن نمی‌کنیم و تنها هزینه نگهداری می‌پردازیم اگر این ۴ هزار کیلومتر در یک مسیر مانند کریدور شمال جنوب و چابهار به سرخس دو خطه شود زمان کمتر مصرف می‌شود.

قالیباف عناون کرد: امروز نیازمند یک نگاه هماهنگ مانند دوران دفاع مقدس هستیم هیچ کس فکر نمی‌کرد ائتلافی که علیه ایران ایجاد شده را از پا در آوریم و از کشورمان دفاع کنیم لذا در عرصه اقتصادی همین باور را نیازمند هستیم. سرعت حرکت باربری ما ۵ کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی است که اگر درست ریل‌گذاری می‌کردیم و هدف همه یکی بود این سرعت چند برابر می‌شد و درآمد بیشتری از نفت و گاز داشتیم جای حق و مصلحت وجود دارد آن را با هر هزینه‌ای انجام بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نفت و گاز قطب تولید در جهان هستیم، ولی در زمستان گاز نداریم و فولاد و پتروشیمی ما به خاطر گاز تعطیل می‌شود؛ ۴ برابر استاندارد دنیا مصرف گاز انجام می‌دهیم این سرمایه متعلق به مردم است و ضعف مدیریت باعث شده به این شکل از آن استفاده کنیم لذا در برنامه هفتم دولت و مجلس مصمم است در این مسیر گام بردارد.

قالیباف عنوان کرد: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست. وظیفه ما در مجلس، همراهی دولت است تا بخشی از مشکلات را با حکمرانی بهتر سامان دهیم و حل مسکن و آب را به طور ویژه دنبال می‌کنیم. منطقه شرق کشور بارندگی بسیار کمی امسال داشت و محرومیت بیشتری در آب دارد که نگاه ویژه به این موضوع و منطقه داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین