کد خبر: ۸۴۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۶

پیشنهاد آمریکا به ایران: گروگان‌ها را مبادله کنیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو نماینده فلوریدا می‌گویند که تلاش می‌کنند پشتیبانی دیپلماتیک برای تبادل گروگان با تهران را فراهم سازند. این تبادل، یک مأمور سابق FBI که در ایران گمشده است را شامل می‌شود.
 
FBI، خواستار همکاری ایران در یافتن مامور گمشده (کلیک کنید)

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سناتور بیل نلسون و سناتور رابرت وکسلر ادعا می‌کنند که رابرت لوینسون، کارآگاه خصوصی و مأمور سابق FBI که در مارس سال 2007 در جزیرۀ کیش ناپدید شد، در دست ایران است. آنها روز چهارشنبه به CNN گفتند که فکر می‌کنند ایران ممکن است مایل به مذاکره برای تبادل گروگان‌ها باشد تا نیروهای ایرانی که در عراق نگهداری می‌شوند را پس بگیرد.

نلسون به CNN گفت: «در موارد متعدد دیپلماتیک، وقتی نام باب لوینسون برای مسؤولان ایرانی مطرح می‌شود، جواب ثابتی که آنها می‌دهند این است که ما چیزی دربارۀ او نمی‌دانیم. اما حرف بعدی که از دهان ایرانی‌ها بیرون می‌آید، بحث پیرامون موضوع ایرانی‌هایی است که در اختیار نیروهای آمریکایی در شهر اربیل عراق قرار دارند».

نیروهای آمریکایی می‌گویند پنج ایرانی متهم به عضویت در یک سازمان نظامی برجسته (سپاه قدس) را در حمله‌ای در ژانویۀ 2007 به شهر کردنشین اربیل، دستگیر کرده‌اند. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تأکید کرده‌اند که افراد ربوده شده دیپلمات هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین