کد خبر: ۸۴۲۴۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
موسوی‌فرد خطاب به جوانان گفته "فقیر هستی، برو ازدواج کن!"

امام جمعه اهواز: جوانان اول ازدواج کنند بعد درباره اشتغال و ادامه زندگی تصمیم‌گیری شود!

امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات برای انجام ازدواج گفت: در شرایط فعلی یکی از راهکار‌ها این است که دختر و پسر، به گونه‌ای به هم وصل شوند و ازدواج کنند و بعد با هماهنگی خانواده‌ها، در خصوص اشتغال و ادامه زندگی تصمیم‌گیری شود.
امام جمعه اهواز: جوانان اول ازدواج کنند بعد درباره اشتغال و ادامه زندگی تصمیم‌گیری شود!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در مراسم پاسداشت روز ملی نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان)، آیین اهدای ۱۶ سری جهیزیه، جشن عقد فرزندان مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی که امروز (۶ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خانواده کانون سعادت است و درون خانواده انسان به سعادت دست پیدا می‌کند؛ ممکن است دسته‌ای از خانواده‌ها به این سعادت راه پیدا نکنند که این موضوع به ارکان خانواده بستگی دارد.

وی افزود: اسلام عنایت ویژه‌ای به خانواده دارد بنابراین در صدر اسلام یکی از احکامی که به راحتی انجام می‌شد و مقدمه و موخره آن بسیار کم بود، بحث ازدواج بود، اما امروزه آنقدر رسم و رسومات غلط در کنار یک جشن عروسی قرار داده‌ایم که به ذهن بسیاری از جوانان خطور نمی‌کند که به این سادگی ازدواج کنند. در واقع با دست خودمان زندگی را برای خود سخت کرده‌ایم، اما در ابتدای انقلاب، ارزش‌هایی که در دوران طاغوت از بین برده بودند، احیا شد.

موسوی‌فرد گفت: متاسفانه ما فکر می‌کنیم تنها راه رسیدن به رزق و روزی همین راه است در حالی که خداوند عالم به اسرار عالم است. فردی نزد رسول خدا رفت و گفت که فقیر است و پیامبر اکرم (ص) به او فرمود ازدواج کن. یکی از علما با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از عمرش گذشته بود، منتظر بود وضعیت مالی‌اش بهتر شود و بعد ازدواج کند، اما شاگردش با حدود ۲۳ سال سن ازدواج کرده بود. شاگرد به استادش گفت خداوند نفرموده پولدار شو و بعد ازدواج کن و فرموده فقیر هستی برو ازدواج کن. خداوند در آیه "وَأَنکِحُوا الأَیامیٰ مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم ۚ إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ ۗ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ" چنین فرمایشی داشته است بنابراین هیچکدام از حرف‌هایی مانند شغل ندارم، سربازی نرفته‌ام، دیپلم ندارم یا کارشناسی ارشد نخوانده‌ام در این آیه وجود ندارد و تنها باید انسان به باور برسد؛ خداوند تضمین کرده و فرموده تمام راه‌های روزی دست خود خدا است و مسیری که با آن زندگی می‌چرخد ازدواج است و خداوند مسیر را برای فقرا باز می‌کند بنابراین باید توکل شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تعداد اندکی از جوانان می‌توانند به این باور راه پیدا کنند، افزود: متاسفانه در چند روز گذشته در سالی که حضرت آقا فرمود سال مهار تورم است، قیمت لوازم خانگی باز مقداری افزایش یافت.در گذشته شرایط به گونه‌ای نبود که الزاما دختر و پسر برای ازدواج باید همه چیز و خانه مستقل داشته باشند و چهار پنج سال اول زندگی در خانه پدر عروس یا پدر داماد زندگی می‌کردند تا روی پای خود بایستند. در شرایط فعلی یکی از راهکار‌ها این است که دختر و پسر، به گونه‌ای به هم وصل شوند و ازدواج کنند و بعد با هماهنگی خانواده‌ها، در خصوص اشتغال و ادامه زندگی تصمیم‌گیری شود.

موسوی‌فرد با بیان اینکه چشم و هم‌چشمی مردم را بیچاره کرده است، عنوان کرد: دین اسلام ازدواج را آسان کرده است، ولی ما آن را سخت کرده‌ایم. آنقدری که به آرامش نیاز داریم به آسایش نیاز نداریم. آسایش همراه با آرامش خوب است و مدل زندگی که خداوند به انسان می‌دهد، ابتدا آرامش است و ازدواج موجب آرامش می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
55
حاجی در آیه هیچ اشاره ای به اجاره خانه و قیمت شیر خشک و پوشک و تورم و گرانی نشده ولی امروزه همه اینها وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
2
70
ببخشید حاج اقا گنجشک اول لانه میسازد کلاغ هم همین کار میکند بعد تخم میگذارد داخلش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
56
جوانان که همه جز فرزندان مسولین نیستند که خیالشون از همه چی راحت باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
36
خداوندا آن را که دادی چه دادی و آن را که ندادی چه ندادی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
2
41
چرا شماها متوجه نيستيد كه افعال امري نبايد بكار ببريد؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
11
12
خانواده کانون سعادت است، جوانان ازدواج کنند. خدا بزرگ است انشا... بسته های معیشتی را از 500 بسته به 550 بسته برای استان خوزستان و 16 جهیزیه را به 20 شاید هم 30 سری رساندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
6
33
به این میگویند بصیرت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین