کد خبر: ۸۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴

موتمن: عقیقی بهترین فیلمنامه‌نویس ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ششمین روز از جشنواره بین الملی فیلم فجر فیلم «صداها» به کارگردانی «فرزاد موتمن» در سینما فلسطین برای اهالی رسانه به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگارسرویس هنر آفتاب، جلسه نقد وبررسی فیلم صداها، پس از نماش فیلم با حضور عوامل آن برگزارشد.

در این جلسه که آرش افشار اجرای آن را برعهده داشت، فرزاد موتمن، کارگردان، منیژه حکمت و علی واجد سمیعی، تهیه کنندگان، سعیدعقیقی، نویسنده، فرزادهوتهم، تدوینگر، امیرواجدسمیعی، آهنگساز و رضاکیانیان و رویا نونهالی از بازیگران این فیلم، در این جلسه حضور داشتند وبه سوالات اهالی رسانه و منقدین پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست، منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان «صداها» گفت : «سعی کردم تا حد امکان فیلم خوبی را تهیه کنم و از مطبوعاتی هم که همیشه در این میانه یار و یاور من بودند سپاسگزارم».

فرزاد مؤتمن در این جلسه گفت: «من سینمای خاصی برای خود ندارم و تفاوت فیلم‌های من در فیلم نامه‌هایم است و بهترین کارهای من، کارهایی بوده که سعید عقیقی نویسندگی فیلمنامه‌هایشان را عهده‌دار بوده است و از این جهت من عقیقی را در ایران بهترین می‌دانم».

وی درباره عنوان‌بندی «صداها» که در آن نام عوامل فیلم خوانده می‌شد، گفت: «اولین باری نیست که در طول تاریخ سینما از صدا در تیتراژ فیلم استفاده می‌شود. در شب برهنه اثر "ژولداسن"، تحقیر اثر "ژان لوک گدار" و فارنهایت 451 اثر "فرانسوا تروفو" صدا در عنوان‌بندی فیلم وجود دارد. در این فیلم هم با توجه به اهمیت صدا در فیلم تصمیم گرفتیم که عنوان‌بندی فیلم تنها با صدا باشد ولی تهیه‌کنندگان فیلم فکر کردند شاید این موضوع برای تماشاگران عادی غریب باشد و به همین خاطر ترکیبی از صدا و نوشته را در تیتراژ به کار بردیم».

رویا نونهالی در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد روش بازی خود در این فیلم گفت: «مانند هر بازیگری دوست دارم نقش‌های متفاوت‌تری را بازی کنم واین شانس بزرگی برای هر بازیگر است».

نونهالی گفت: «این نقش از دید من متفاوت بود و اگر از دید شما بینندگان هم متفاوت است خوب است. البته اگر توانسته باشم تفاوت را در اجرا به خوبی منتقل کنم».

«فرامرز هوتهم» تدوینگر این فیلم در مورد ویژگی خاص تدوین این فیلم گفت : «مهمترین نکته در زمان مونتاژ برای من این بود که با وجود لوکیشن محدود بتوانیم ریتم کار را به شکلی حفظ کنیم که تماشاگر خسته نشود».

مؤتمن درپاسخ به اینکه چرا ورود افراد مدام با نمایش آیفن همرا بود گفت: «بیشترلوکیشن‌ها با چرخش 360 درجه‌ای همراه بود واین فیلم در مورد زندگی بسته‌ای در یک آپارتمان است که علت عصبانیت اهالی ان نیز از همین نوع زندگی است».

مؤتمن در پایان با تشکر از تهیه‌کنندگان فیلم گفت: «مدام در مورد آثاری مانند «صداها» می‌گویند این فیلم‌ها سخت است و تماشاچیان این را نمی‌پسندد و این موضوع تهیه کننده را می‌ترساند. شانس زیادی داشتم که در اولین دفتری که به آن مراجعه کردم با جواب مثبت رو به رو شدم. تهیه کنندگان فیلم هم چیزی کم نگذاشتند و من در بهترین شرایط در آرامش کامل و بدون دغدغه فیلمم را ساختم و عقیده دارم فیلم بدی هم نشده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین