کد خبر: ۸۴۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

ممنوعیت نطق برای نماینده افشاگر شاسی‌بلندها؟/ بیگی: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی‌شود

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی‌شود. در این شرایط انتظار داریم که مجلس و هیات رئیسه در دفاع از حقوق نماینده ملت ایران ورود پیدا کند.
ممنوعیت نطق برای نماینده افشاگر شاسی‌بلندها؟/ بیگی: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده خبرساز ماجرای شاسی بلندها، به گفته خودش اجازه نطق ندارد.

سایت جماران نوشت: احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی‌شود. در این شرایط انتظار داریم که مجلس و هیات رئیسه در دفاع از حقوق نماینده ملت ایران ورود پیدا کند. اگر ملاحظاتی دارند نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌توانند در جایگاه هیات رئیسه قرار بگیرند. هیچ قانونی به هیچ کس این اجازه را نداده که میکروفون نماینده مجلس بسته شود و از نطق او ممانعت شود.

او ادامه داد: بر اساس ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس وقتی موضوعاتی علیه هر فردی در مجلس بیان می‌شود آن فرد اجازه دارد که در دفاع از خود صحبت کند، اما این اجازه به من داده نمی‌شود. تاکنون دو بار درخواست تذکر ماده ۷۵ داشتم، اما با آن مخالفت شد و این موضوع نشان می‌دهد که یک قدرت واحده‌ای بنا دارد مانع ایفای نقش نمایندگی ملت ایران در مجلس شورای اسلامی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم دارای این اختیار نیست که بگوید به این نماینده اجازه ندهید صحبت کند. اختیار هیات نظارت در این حد است که بگوید رفتار این نماینده در چارچوب وظایف نمایندگی است یا خیر و نماینده را به مرجع قضایی معرفی کند.

 

منبع: جماران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین