کد خبر: ۸۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

هر روز رختخواب خود را مرتب کنید تا ثروتمند شوید

کوچکترین عادت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا نظم و انضباط بیاموزید و منجر به مدیریت مسئولانه‌تر در مدیریت هزینه‌های خود شوید.
هر روز رختخواب خود را مرتب کنید تا ثروتمند شوید
آفتاب‌‌نیوز :

 چندین سال پیش، دریاسالار آمریکایی سخنرانی الهام‌بخشی ارائه و در آن درس‌های مهمی را که در دوران حضورش در نیروی دریایی ایالات‌متحده آموخته بود، بازگو کرد.

به نقل از بیزنس، دریاسالار ویلیام مک ریون یک درس خاص را که به اعتقاد او بسیار مهم است را برجسته کرد: «چگونه رختخواب خود را مرتب کنیم؟».

وی گفت: «هر روز صبح، از ما خواسته می‌شد که رختخواب خود را به بهترین شکل ممکن مرتب کنیم. آن زمان، این کار کمی مضحک به نظر می‌رسید اما حکمت این عمل ساده بارها به من ثابت شده است. اگر هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید، اولین کار روزانه را انجام داده‌اید.»

مخاطبان او گروهی از نیروی دریایی بودند که در حال آماده شدن و یادگیری بودند و از نیاز به مرتب کردن رختخواب خود گیج شده بودند.

دریانوردان بعدها متوجه شدند که این کار به آنان احساس غرور و انگیزه برای انجام کارهای دیگر می‌دهد.  پیام او مانند آتش‌سوزی گسترده شد و این چیزی است که هنوز در ذهن من طنین‌انداز است اما این کار چه ارتباطی با ثروت دارد؟

همه می‌خواهند خانه مالی خود را مرتب کنند و بتوانند در هزینه‌ها و پس‌انداز تعادل ایجاد کنند، در حالی که بین نیازها، خواسته‌ها و پس‌اندازها اولویت قرار دارند.

اما زندگی به‌طور کلی، این کارهای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیتی است که انجام می‌دهیم، کارهایی مانند مرتب کردن روزانه رختخواب خود که تقریبا معمولی می‌شوند اما دنیای متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران تا آنجا که می‌توانند به‌طور مداوم و سیستماتیک پس‌انداز می‌کنند و گاهی اوقات شما نیز می‌توانید با بررسی دقیق مخارج خود به سفر خود به آینده‌ای شکوفا کمک کنید.

این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا باید سه بار در هفته بیرون غذا بخورید زمانی که به خودرو جدید یا گوشی جدید نیاز دارید. این به هیچ وجه کار پر زرق و برقی نیست اما حفظ امور مالی چیزی است که آینده شما از شما تشکر خواهد کرد.

الیزابت وارن، کارشناس برجسته ورشکستگی از هاروارد، با این دیدگاه موافق است. علاوه بر این، وی سمت یک سناتور ایالات‌متحده را به نمایندگی از ماساچوست دارد و توسط مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت برتر جهان شناخته شده است.

الیزابت وارن قانون ۵۰:۳۰:۲۰ را برای خرج کردن و پس‌انداز ابداع کرد که در مورد تخصیص درآمد بر اساس نیازها (۵۰ درصد)، خواسته‌ها (۳۰ درصد) و پس‌انداز و سرمایه‌گذاری (۲۰ درصد) است.

بنابراین، اگر حقوق دریافتی شما ۱۰۰هزار درهم (۲۷هزار و ۲۳۰ دلار) در ماه است. با استفاده از قانون ۵۰:۳۰:۲۰، شما نباید بیش از ۵۰هزار درهم برای اجاره یا رهن، پرداخت خودرو، حق بیمه، مواد غذایی و سایر ملزومات زندگی خود هزینه کنید. ۳۰هزار درهم برای خواسته‌ها مانند لباس، غذا خوردن، معاشرت، عضویت در باشگاه و ۲۰هزار درهم برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

نکته جالب در روش ارائه شده این است که می‌توانید دریابید، کجا بیش از حد خرج می‌کنید یا چگونه تعهدات مالی خاصی را در اولویت قرار می‌دهید. شما می‌توانید از این روش چه جوان باشید و چه پیر، با درآمد بالا یا متوسط و در هر جای دنیا استفاده کنید.

البته، زندگی هرگز نمی‌تواند اینقدر خشک باشد و قوانین انعطاف‌پذیر هستند. بسیاری از ما ممکن است نیاز داشته باشیم که این قوانین را بر اساس سبک زندگی خود تطبیق دهیم. با این حال، وقتی افراد به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند، جالب است که مشاهده می‌کنیم، بسیاری از گروه‌های ۳۰ درصدی (خواسته‌ها) یا حتی ۲۰ درصدی (پس‌انداز و سرمایه‌گذاری) را  به سمت خانه و اغلب خودرو به جای درصد بیشتری از نیازها کاهش می‌دهند.

البته، اگر در حال حاضر به اندازه کافی سرمایه کنار گذاشته‌اید و درآمد خوبی دارید، دلیلی برای تغییر روش زندگی شما وجود ندارد.

زندگی مجموعه‌ای از معاوضه‌هاست. برخی از میلیونرهای جهان با هزینه‌ای کمتر از ثروت خود زندگی می‌کنند.

بیایید به خودروها  نگاه کنیم. سه برند محبوب خودرو در میان میلیونرهای آمریکایی تویوتا، هوندا و فورد هستند.

در مورد میلیاردرها چطور؟ همانطور که اندرو هالام در کتاب تعادل خود توضیح می‌دهد، ۹ نفر از ۱۷ ثروتمند جهان اتومبیل‌هایی با ارزش کمتر از ۵۰هزار دلار رانندگی می‌کنند. جف بزوس، بنیان‌گذار میلیاردر آمازون نیز با هوندا آکورد رانندگی می‌کند.

اگر آنان موفق شده‌اند از وسوسه خرج کردن بیش از حد اجتناب کنند، مطمئنا شما نیز می‌توانید. این فقط به تمرکز، خودکنترلی و حمایت افراد مناسب نیاز دارد و بخشی از رفتار کردن شما با ثروت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین