کد خبر: ۸۴۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
اعتراض معاون میراث به بازداشت برخی مدیران در پی مراسم خواستگاری در حافظیه

انتقاد شدید مقام دولتی از استاندار فارس و دادستانى شیراز: آیا با این کار‌ها حجاب حاکمیت مى‌یابد؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد؟

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی نوشت: براستى به کجا چنین شتابان؟! با این رفتار‌ها و احکام غیر قابل قبول قضایی به دنبال اثبات چه چیزى هستیم؟! تکلیف این همه ماموران دولتى از ترس اینکه با آن‌ها نیز چنین برخورد ناحقى صورت گیرد چیست؟ مگر رهبرى نفرمودند همه با مهربانى در کنارهم باشید؟ مگر کشور تفکیک قوا نداردو مرزهاى قانونى براى همه تعریف نشده است؟ آیا با این کار‌ها حجاب و عفاف که امرى قانونى هست حاکمیت مى یابد؟ این مواضع، رفتار‌ها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه اى خواهد داشت! جاى مدیر نمونه فرهنگى که در هفته میراث فرهنگى (دوهفته قبل) از او تجلیل شد زندان نیست؟
انتقاد شدید مقام دولتی از استاندار فارس و دادستانى شیراز: آیا با این کار‌ها حجاب حاکمیت مى‌یابد؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار ویدئویی از مراسم خواستگاری در حافظیه شیراز، برخی مدیران فرهنگی این استان بازداشت شده بودند. استاندار فارس نیز در اظهاراتی تند از این اقدام انتقاد کرده بود.

حالا علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور درنقد سخنان استاندار فارس و تصمیم دادستانی شیراز در مطلبی با عنوان "دولت در دولت" نوشت: در بناى تاریخى حافظیه در شیراز دختر و پسر جوانى در میان جمعى از هم خواستگارى کردند. وضعیت نامناسب لباس و حجاب خانم اصلا قابل دفاع نیست. اینکه چطور این برنامه از دید ماموران حافظیه مغفول مانده و آن‌ها با تاخیر فراوان وارد عمل شده اند مستوجب نکوهش و تخلف از وظایف قانونى آنهاست. کسانیکه در مراسم قانون و مقررات ورود به مجموعه هاى تاریخى که رعایت حجاب و عفاف از جمله آنهاست را زیر پا گذاشته اند نیز اقدامى ناشایست و هنجار شکنانه کرده اند.قانون تکلیف هر دو گروه (ماموران و هنجار شکنان) را مشخص کرده است.

این مقام دولتی افزود: اما حیرت و افسوس نوع موضع گیرى و سخنان و رفتار استاندار فارس و از آن بدتر اقدام دادستانى شیراز در جلب و بازداشت مدیرکل میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى استان و مدیر مجموعه تاریخى حافظیه است. با تلاش زیادى که صورت گرفت مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر حافظیه دو شب است در بازداشت بسر میبرد. رییس نهاد ریاست جمهورى، وزیران میراث و دادگسترى و… دو روز است همه تلاش مى کنیم، اما این بانوى مومنه و متخصص -مدیر حافظیه در بازداشت و پدر و مادر سالخوره اش چشم انتظار و نگران هستند؟! اما گویا اراده اى براى حل مساله نیست؟!

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی نوشت: براستى به کجا چنین شتابان؟! با این رفتار‌ها و احکام غیر قابل قبول قضایی به دنبال اثبات چه چیزى هستیم؟! تکلیف این همه ماموران دولتى از ترس اینکه با آن‌ها نیز چنین برخورد ناحقى صورت گیرد چیست؟ مگر رهبرى نفرمودند همه با مهربانى در کنارهم باشید؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد و مرزهاى قانونى براى همه تعریف نشده است؟ آیا با این کار‌ها حجاب و عفاف که امرى قانونى هست حاکمیت مى یابد؟ این مواضع، رفتار‌ها و اقدامات جز گسترش کینه و عداوت و دور شدن از همدیگر نتیجه اى خواهد داشت! جاى مدیر نمونه فرهنگى که در هفته میراث فرهنگى (دوهفته قبل) از او تجلیل شد زندان نیست؟

انتقاد شدید مقام دولتی از استاندار فارس و دادستانى شیراز: آیا با این کار‌ها حجاب حاکمیت مى‌یابد؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد؟

گفتنی است که مدیر مجموعه حافظیه شیراز با تصمیم مقام قضایی، به همراه دو نفری که در خواستگاری حضور داشتند دستگیر شده و اعلام شد که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس نیز تا مشخص شدن پرونده، اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.

همچنین گفته شده است: «با توجه به تخلفات متعدد پوششی در مجموعه حافظیه شیراز و عدم توجه مسؤولان مجموعه حافظیه به نکات آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات متعدد مردم در سامانه مردم‌رسی، مجموعه حافظیه "کارت قرمز مردمی!" گرفت.»

انتقاد شدید مقام دولتی از استاندار فارس و دادستانى شیراز: آیا با این کار‌ها حجاب حاکمیت مى یابد؟ مگر کشور تفکیک قوا ندارد؟

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در واکنش به این اقدام از "برخورد قاطع با لاابالی گری، رفتار‌های سازمان یافته و هنجارشکنانه در شیراز و سراسر فارس" خبر داد و گفته بود: به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتار‌های خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته درصدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی می‌شود.

براساس گزراش استانداری فارس، ایمانیه خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات سلبی و ایجابی مرتبط با فرهنگ عفاف و حجاب در فارس اجرایی شده و دستگاه‌های فرهنگی اقدامات مناسبی را در استان انجام داده‌اند. تلاش شده در حوزه عفاف و حجاب با تدبیر، برنامه‌ریزی و ایجاد آرامش، تذکر در قالب‌های مختلف و طرح‌های ناظر و سامانه مردم رسی انجام شود، اما حساب حرکت‌های سازمان یافته یا کسانی که اصرار به قبح شکنی و مقابله با قوانین و مقررات دارند، جداست. وظیفه دستگاه‌های مختلف امنیتی و قضایی برخورد قاطع، مناسب و بجا است و دستگاه اجرایی و قضایی فارس برای مقابله با ایستادگی در مقابل قانون مصمم است. در ماجرای حافظیه شیراز، براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتار‌های خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته‌اند، تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
11
145
چرا اینقدر تحجر؟!!!
متاسفانه ما مسولان شایسته ای را انتخاب نکرده ایمُ برای اینکه بتوانند در دنیای مدرن تصمیم بگیرند کار کنند و سلایق مختلف را تحمل بکنند!
ریما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
9
131
یعنی تنها مشکلمون همینه ، شما ها هم بیکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
149
12
استاندار و دادگستری استان را بخاطر اقدام قاطع و بموقع حمایت می کنم.
آقای دارابی پاسخگوی هنجارشکنی و خلاف شرع در مجموعه ی تحت نظرتان باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
6
6
این کارها در تناقض با انتظارات و اظهارات مقام رهبری است.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
1
20
حافظ را چرا پلمپ نکردند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین